Zoom Marques és la trobada anual sobre comunicació de marques impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya amb la col·laboració de Foment del Treball i Dircom Catalunya, dirigida principalment a professionals de la publicitat, directors de comunicació, responsables de comunicació corporativa, màrqueting i agents destacats del sector audiovisual.
El seu objectiu és reflexionar i analitzar innovacions i tendències disruptives en el panorama audiovisual, comunicatiu i publicitari.

EDICIÓ 2024: COM COMUNIQUEN LES MARQUES D’ALIMENTACIÓ? REPTES I TENDÈNCIES

29/05/2024

En l’edició de 2024 vam parlar de com comuniquen les marques d’alimentació amb una introducció en format de ponència inicial, una taula rodona i la presentació de tres casos d’èxit d’empreses sòcies del Clúster Audiovisual. Amb la col.laboració de Foment del Treball, Dircom i el Foodservice Cluster. Amb el suport del Departament de Presidència de la Generalitat de Catalunya i d’ACCIÓ.

EDICIONS ANTERIORS

2023 Intel.ligència artificial per a la comunicació de marques

Darrerament, la intel·ligència artificial s’ha popularitzat i ha assolit un nivell de sofisticació impensable fa uns anys. Els seus usos i aplicacions representen una oportunitat d’or per a la comunicació de les marques, que lluiten per fer-se un lloc en un escenari digital saturat d’informació. Des de la generació de continguts mitjançant tècniques com el deepfake a l’edició de so i veu, passant per l’anàlisi de sentiments o la personalització de les campanyes, la IA ofereix eines valuoses que permeten millorar la creativitat, optimitzar els processos de treball i maximitzar l’impacte de la marca. En aquest Zoom Marques vam conèixer les darreres tendències i solucions d’IA per aquest sector i vam debatre, entre d’altres, sobre les implicacions ètiques d’aquesta automatització accelerada.

Introducció a càrrec de David Lahoz i taula rodona amb Albert Giménez, Josep M. Ganyet i Ramon Arteman. Conduït per Bibiana Ballbè.

2022 Events & Brands

Cada cop són més que marques que opten pels esdeveniments com a eina per promocionar-se i transmetre els valors amb els que s’identifiquen i a través dels quals volen ser reconegudes. Les conferències, esdeveniments i les trobades, doncs, es converteixen en una eina molt  potent que permet al públic establir un vincle emocional amb la marca i amb la comunitat  que s’articula al seu voltant i de la qual formen part. Si bé el desenvolupament d’una bona experiència de marca és imprescindible per al seu  èxit, aquest no és l’únic factor a tenir en compte. El contingut sovint s’entrellaça amb la  tècnica a través d’empreses que fan un disseny integral de solucions audiovisuals  innovadores per tal de dur a terme els esdeveniments més sonats. Amb Mike Blackman, Carlos Henao, Joel Mestre. Conduït per Pipo Serrano.

2021 Branded Content amb Propòsit

En un moment de transformació profunda ens hem vist forçats a reavaluar i reflexionar sobre el que significa ésser humà i la nostra manera de viure, relacionar-nos i consumir. Les marques que millor s’estan adaptant a aquest canvi de paradigma són aquelles que tenen clara la seva raó de ser, que guien les seves decisions en el seu propòsit.

El Branded Content, per la seva banda, és un actiu de comunicació produït per una marca amb la finalitat de transmetre els seus valors i connectar amb una audiència que li dedica el seu temps en trobar-la rellevant. Analizem diverses formes en què s’erigeix com el canalitzador del propòsit de les marques. Amb Ana Palencia, Carlos Sanchez-Llibre i Marc Ros. Conduït per Leticia Iglesias.

2020 Brands & Covid

En temps de confinament s’han produït canvis destacables en el consum audiovisual, alhora que hem observat una acceleració en l’aplicació de tecnologies per a la personalització dels continguts. En paral·lel, s’està posant de relleu la necessitat d’adoptar valors com el consum sostenible, mentre les marques mostren el seu compromís social.

Davant aquesta nova normalitat ens preguntem si també estem davant d’un nou paradigma de la comunicació, quines seran les necessitats en els entorns laborals de teletreball, com s’han modificat els hàbits, l’oci i les necessitats dels consumidors i què n’esperen de les marques, les quals s’han de mostrar adaptables i resilients. Amb Jordi Urbea, Cristina Vall-Llosada i Pol Vilà. Conduït per Xantal Llavina.

2019 ConsumiLOLs: com connectar amb les noves audiències

Ni controlables ni predictibles: efímers i impulsius. Millennials i generació Z viuen de mica en mica més aliens a les estructures sòlides que coneixem. Qui són? Com són? Com actuen? La manera en què entenen el món marca com es relacionen amb els béns de consum. Per a les marques i agències el repte rau en comprendre’ls i crear continguts amb què empatitzin. N’hi ha prou en traduir els missatges al seu llenguatge per impactar-los? Quins canals tenim per arribar-hi i de quina manera és més efectiu fer-ho? Amb Adrià Farrero, Jordi Rosàs, Noemí Cuní i Laia Mas.

2018 Influencers, el nou màrqueting audiovisual

El 2018  les marques van invertir més de 2.500 milions d’euros només en influencers a Instagram. Unes quantitats que reflecteixen la gran aposta que les principals marques estan fent a les xarxes socials i als nous entorns digitals.

Amb l’objectiu d’analitzar aquest fenomen el Zoom Marques convida una selecció dels influencers i celebrities amb més impacte i experiència en màrqueting d’influencers per a que les agències, marques i productores puguin explorar les possibilitats que aquesta via representa pels seus negocis. Amb Santi Millán, Lucas Lorén, Ona Carbonell, Daniel Illescas i Roc Massaguer.

2017 Les marques, els nous mitjans de comunicació. Del branded content al branded channel per a plataformes i noves audiències

Targets que es transformen en audiència. Plataformes tecnològiques que són noves televisions. Valors de marca que es transformen en continguts. Fa temps que les marques exploren noves fòrmules per promocionar els seus productes. Des de la publicitat televisiva, a internet o les xarxes socials, fins als nous formats com el branded content i la realitat virtual.

Però hi ha una nova estratègia que les marques estan començant a explorar: la creació de mitjans audiovisuals propis.Canals de TV, aplicacions, plataformes online amb contingut propi… Un nou model que obre nous camins en la relació entre el sector audiovisual, les agències i les marques. Amb Lavínia Next, Obra Social La Caixa, &Rosàs, Zoopa i Nestlé TV.

2016 Casos d’èxit de realitat virtual en la comunicació de marques

La realitat virtual, augmentada o immersiva transforma el llenguatge audiovisual i s’implanta de forma accelerada en tots els àmbits de la comunicació. Les marques, doncs, troben en la realitat virtual una nova manera de connectar amb els públics, seduint-los, informant-los, divertin-los i fent-los participar. En el Zoom Marques d’analitzen els casos d’èxit d’aplicació d’auqesta tecnologia a la comunicació publicitària. Amb Visyion, Iberdrola, Antaviana, Metropolitana, Create, i Minushu.

2015

Segona trobada de marques, agències i productores audiovisuals on es van presentar els casos d’èxit de Gas Natural Fenosa i El Terrat.

2014 Comunicació col.laborativa

Primera trobada del Zoom Marques amb Damm, Oglivy, Gestmusic i la CCMA.

ZOOM MARQUES REP EL SUPORT DE:
AMB LA COL·LABORACIÓ DE: