• Facebook
  • X
  • Instagram
  • Youtube
  • LinkedIn
  • REP LA NEWSLETTER
  • FES-TE SOCI
  • CONTACTE
  • ÀREA DIGITAL SOCIS
  • Català Català Català ca
  • Español Español Spanish es
  • English English English en
Clúster Audiovisual
  • INICI
  • CLÚSTER
  • LÍNIES ESTRATÈGIQUES
  • PROJECTES
    • PANTALLA EN VIU
    • ZOOM MARQUES
    • OBSERVATORI SWITCH
    • FIRA ISE
    • SETMANA DEL TALENT
    • INPUT 2022
    • TALENT OBERT
  • SOCIS
  • PLAY
  • ACTUALITAT
    • AGENDA
    • CONTINGUTS I NOTÍCIES
  • Català
    • Spanish
    • English
  • Cercar
  • Menu Menu

12a EDICIÓ: COM COMUNIQUEN LES MARQUES DE MODA? REPTES I TENDÈNCIES

9 D’ABRIL DE 2025


En aquesta edició vam parlar de com comuniquen les marques de moda amb una introducció en format de ponència inicial i una taula rodona. Amb la col.laboració de Foment del Treball, Dircom Catalunya i Modacc Cluster.
Amb la col.laboració de:

Benvinguda a càrrec de Ramon Arteman, membre de la Junta Directiva del Clúster Audiovisual de Catalunya, i Sra. Mar Alarcón, vicepresidenta de Foment del Treball.

PONÈNCIA INICIAL:

DISSENYANT EL DEMÀ DE LA MODA

Les marques de moda sempre han estat líders en innovació visual dins de la indústria. Però, quin conjunt de recursos audiovisuals defineix l’escena actual? Quines són les regles que marquen el camí per a la creació de continguts en aquest àmbit? Aquesta conferència va oferir una mirada profunda sobre les tendències audiovisuals que estan modelant el futur de la moda, explorant com les marques utilitzen l’audiovisual per comunicar els seus missatges i connectar amb el públic.

Una reflexió sobre l’evolució d’aquest llenguatge creatiu, de la mà d’Edu Pitarch, Director Creatiu de HAMLET.

TAULA RODONA

La comunicació en la indústria de la moda està experimentant una evolució sense precedents, marcada per la sostenibilitat, la inclusió i la irrupció de les noves tecnologies. En aquesta taula rodona, professionals del sector van debatre sobre com les marques poden construir narratives autèntiques, potenciant valors com l’artesania i la proximitat, alhora que adapten la seva estratègia a un mercat global en constant canvi. També es va analitzar com la personalització dels productes i les campanyes esdevenen elements clau per connectar amb un consumidor cada cop més exigent.

Com es pot connectar amb diferents generacions a la vegada? Quins valors són clau per a una bona projecció de la marca? Aquest debat va reunir experts del sector per analitzar com la comunicació pot ser la gran aliada de la moda en un món on la immediatesa digital i l’experiència de les audiències són més crucials que mai.

Amb la participació de Montserrat Figueras, Consellera Delegada de Sita Murt/; Xavi Berneda, CEO de Munich Sports; Iria Pérez, Directora de Comunicació Corporativa i RRII de TOUS; i Felipe Cano, Brand Manager de The Animals Observatory.

Moderada per Maria Almenar, periodista i comunicadora de moda.

MODERA:

PONÈNCIA INICIAL AMB:

Maria Almenar

Periodista i comunicadora de moda

Com a comunicadora crea nous formats per a marques de moda i estils de vida, com pòdcasts per a Mango, 080 Barcelona Fashion i Miin Cosmetics, a més de col·laborar amb firmes com Etam, Stradivarius, Sita Murt/ i Gratacós.

Edu Pitarch

Director Creatiu de HAMLET

Director de Cinema de formació, és part de la incubadora d’idees Hamlet. És creador de marques disruptives i íntimament lligades al món de l’art, la cultura i la moda. Ha estat Global Marketing i Director Creatiu d’Etnia Barcelona durant 15 anys, dissenyant una estratègia creativa única que l’ha posicionat internacionalment com a referent cultural.

TAULA RODONA AMB:

Montserrat Figueras

Consellera Delegada de sita murt/

De perfil executiu i amb àmplia trajectòria al sector tèxtil al capdavant de marques com System Action, l’històric grup industrial Dogi o Nylstar, Montserrat Figueras consolida el seu perfil Directiu com a Propietària i Consellera Delegada de la icònica signatura de moda Sita Murt/.  Sota el seu lideratge i gestió s’inicia una etapa de projecció per a la marca amb un nou projecte i un objectiu clar: reposicionar la marca com a referent del punt mundial.

sita murt/ és una empresa fundada l’any 1924 a Igualada especialitzada en la confecció de peces de punt. Als anys 80, amb la dissenyadora i empresària Sita Murt al capdavant, la marca es va consolidar com a firma internacional participant en passarel·les a tot el món. A partir de l’any 2004 es crea la marca sita murt/ i s’inicia un pla d’expansió a escala nacional i internacional.

Xavi Berneda

CEO de Munich Sports

És la quarta generació de Munich Sports.  Sota la seva direcció, la marca ha experimentat una forta expansió, consolidant-se com un referent en el sector gràcies a la seva aposta per la innovació i el disseny. És un apassionat de l’emprenedoria i la gestió empresarial, i ha convertit la marca en un exemple d’èxit dins i fora d’Espanya.

Munich Sports és una empresa familiar catalana amb més de 80 anys d’història especialitzada en el calçat esportiu i de moda. En els darrers anys, la marca ha aconseguit un lloc destacat al sector de la moda, tan en el mercat interior com internacional. Té presència a Europa, Sud-Amèrica i Àsia, principalment al Japó.

Iria Pérez

Directora de Comunicació Corporativa i RRII de TOUS

Graduada en Periodisme per la Universitat de Santiago de Compostel·la i Posgrau en Periodisme i Comunicació d’Empreses de Moda per la Universitat Pompeu Fabra-IDEC, va començar la seva carrera a La Voz de Galicia. Més tard, va incorporar-se a Cinnamon News, grup editor de mitjans d’informació econòmica, on va ser coordinadora editorial de totes les capçaleres i, més endavant, directora de Modaes. Complementa el seu rol a TOUS amb la docència a universitats com el Centre d’Estudis Garrigues o European Business Factory.

TOUS és una companyia joiera els orígens de la qual es remunten al 1920. Actualment, manté la seu a Manresa (Barcelona), és present a més de 40 països i compta amb una xarxa de més de 600 botigues.

Felipe Cano

Brand Manager de The Animals Observatory

És un professional multidisciplinari que ha treballat com a escriptor, realitzador publicitari i, des del 2015, és soci fundador de The Animals Observatory. és responsable de la creació i l’adaptació de les campanyes de la marca per a diversos mercats i canals, combinant creativitat i estratègia en un entorn disruptiu. El seu enfocament autodidacte i la seva visió innovadora l’han dut a explorar noves formes de comunicació, integrant tecnologies emergents als seus projectes.

The Animals Observatory és una marca de roba infantil gràfica que combina creativitat, art i una comprensió profunda del que fa especial a la moda per a infants.

MODERA:

Moderadora de Zoom Marques 2024
Maria Almenar

Periodista i comunicadora de moda

Com a comunicadora crea nous formats per a marques de moda i estils de vida, com pòdcasts per a Mango, 080 Barcelona Fashion i Miin Cosmetics, a més de col·laborar amb firmes com Etam, Stradivarius, Sita Murt/ i Gratacós.

PONÈNCIA INICIAL AMB:

Ponencia inicial de Zoom Marques 2024
Edu Pitarch

Director Creatiu de HAMLET

Director de Cinema de formació, és part de la incubadora d’idees Hamlet. És creador de marques disruptives i íntimament lligades al món de l’art, la cultura i la moda. Ha estat Global Marketing i Director Creatiu d’Etnia Barcelona durant 15 anys, dissenyant una estratègia creativa única que l’ha posicionat internacionalment com a referent cultural.

TAULA RODONA AMB:

Participant a la taula rodona de Zoom Marques
Montserrat Figueras

Consellera Delegada de sita murt/

De perfil executiu i amb àmplia trajectòria al sector tèxtil al capdavant de marques com System Action, l’històric grup industrial Dogi o Nylstar, Montserrat Figueras consolida el seu perfil Directiu com a Propietària i Consellera Delegada de la icònica signatura de moda Sita Murt/.  Sota el seu lideratge i gestió s’inicia una etapa de projecció per a la marca amb un nou projecte i un objectiu clar: reposicionar la marca com a referent del punt mundial.

sita murt/ és una empresa fundada l’any 1924 a Igualada especialitzada en la confecció de peces de punt. Als anys 80, amb la dissenyadora i empresària Sita Murt al capdavant, la marca es va consolidar com a firma internacional participant en passarel·les a tot el món. A partir de l’any 2004 es crea la marca sita murt/ i s’inicia un pla d’expansió a escala nacional i internacional.

Logo veritas zoom marques
Participant a la taula rodona de Zoom Marques
Xavi Berneda

CEO de Munich Sports

És la quarta generació de Munich Sports.  Sota la seva direcció, la marca ha experimentat una forta expansió, consolidant-se com un referent en el sector gràcies a la seva aposta per la innovació i el disseny. És un apassionat de l’emprenedoria i la gestió empresarial, i ha convertit la marca en un exemple d’èxit dins i fora d’Espanya.

Munich Sports és una empresa familiar catalana amb més de 80 anys d’història especialitzada en el calçat esportiu i de moda. En els darrers anys, la marca ha aconseguit un lloc destacat al sector de la moda, tan en el mercat interior com internacional. Té presència a Europa, Sud-Amèrica i Àsia, principalment al Japó.

Logo Ametller Origen zoom marques
Participant a la taula rodona de Zoom Marques
Iria Pérez

Directora de Comunicació Corporativa i RRII de TOUS

Graduada en Periodisme per la Universitat de Santiago de Compostel·la i Posgrau en Periodisme i Comunicació d’Empreses de Moda per la Universitat Pompeu Fabra-IDEC, va començar la seva carrera a La Voz de Galicia. Més tard, va incorporar-se a Cinnamon News, grup editor de mitjans d’informació econòmica, on va ser coordinadora editorial de totes les capçaleres i, més endavant, directora de Modaes. Complementa el seu rol a TOUS amb la docència a universitats com el Centre d’Estudis Garrigues o European Business Factory.

TOUS és una companyia joiera els orígens de la qual es remunten al 1920. Actualment, manté la seu a Manresa (Barcelona), és present a més de 40 països i compta amb una xarxa de més de 600 botigues.

Logo La Menorquina zoom marques
Participant a la taula rodona de Zoom Marques
Felipe Cano

Brand Manager de The Animals Observatory

És un professional multidisciplinari que ha treballat com a escriptor, realitzador publicitari i, des del 2015, és soci fundador de The Animals Observatory. és responsable de la creació i l’adaptació de les campanyes de la marca per a diversos mercats i canals, combinant creativitat i estratègia en un entorn disruptiu. El seu enfocament autodidacte i la seva visió innovadora l’han dut a explorar noves formes de comunicació, integrant tecnologies emergents als seus projectes.

The Animals Observatory és una marca de roba infantil gràfica que combina creativitat, art i una comprensió profunda del que fa especial a la moda per a infants.

EL ZOOM MARQUES TÉ EL SUPORT DE:
AMB LA COL·LABORACIÓ DE:
EL CLÚSTER AUDIOVISUAL REP EL SUPORT DE:
EL CLÚSTER AUDIOVISUAL FORMA PART DE:

Via Laietana 32-34 4ª planta . Barcelona 08003. Telf: 616663567

facebookfacebook xx/twitter   instagraminstagram youtubeyoutube linkedInlinkedIn

Bases legals  |   Política de privacitat

© 2024 Clúster Audiovisual de Catalunya

Web desenvolupat per La Saladeta

Scroll to top

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

AcceptoNo acceptoMés informació

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Other cookies

The following cookies are also needed - You can choose if you want to allow them:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Política de privacidad
Accept settingsHide notification onlyMés informació
Open Message Bar