BRANDED CONTENT AMB PROPÒSIT – 8ª ed. del Zoom Marques (28/04/21 – 11h)

Vivim un moment de transformació profunda. La revolució tecnològica, la pandèmia, el canvi climàtic, les tensions socials i econòmiques ens han forçat a revaluar i reflexionar sobre el que significa ésser humà i la nostra manera de viure, relacionar-nos i consumir.

Les marques que millor s’estan adaptant a aquest canvi de paradigma són aquelles que tenen clara la seva raó de ser, que guien les seves decisions en el seu propòsit, tenen la transparència i l’autenticitat integrades al seu ADN i són capaces de connectar amb un consumidor més empoderat, més conscient i més exigent.

El Branded Content, per la seva banda, és un actiu de comunicació produït o coproduït per una marca que, mitjançant formats que compleixin un paper d’entreteniment, informació i/o utilitat, té la finalitat de comunicar els seus valors i connectar amb una audiència que li dedica voluntàriament el seu temps d’atenció en trobar-lo rellevant.

Un format que encaixa perfectament en un nou model de comunicació i relació amb el consumidor, incloent el seu punt de vista i els seus interessos des del moment inicial de conceptualització i creació. No és estrany que el Branded Content sigui un format clarament en alça i uns dels pocs que ha crescut a nivell d’inversió en un any 2020 de caiguda general de la inversió publicitària.

Així doncs, el Zoom Marques d’enguany es proposa analitzar les diverses formes en que el Branded Content s’erigeix com el canalitzador del propòsit de les marques en el context actual. L’esdeveniment es celebrarà en castellà.

PARTICIPEN:

MODERA:

Ana Palencia

Directora de Comunicació Corporativa i Sostenibilidad d’Unilever

Després de llicenciar-se en ciències químiques (especialitat bioquímica) i de 3 anys treballant en la indústria del pigments magnètics, el 1994 va començar a treballar a CPC España en el departament d’I+D com a tècnica de producte deshidratat per a marques com Knorr, Hornimans, Maizena, Potax, etc. Al cap de dos anys va ser promocionada com a Responsable de Qualitat. Posteriorment, al 1998, CPC va adquirir Starlux, creant-se Bestfoods, on va ser responsable de productes de cacau i pasta farcida a l’àrea d’I+D fins que la companyia Unilever va adquirir Bestfoods.

Aleshores, va començar a treballar com a responsable de nutrició i servei d’atenció al consumidor per Unilever Foods Espanya des de l’any 2001 fins a gener de l’any 2006, quan va ser promocionada com a Directora de Comunicació Corporativa i Sostenibilitat per Unilever Espanya, la seva actual posició, sent una de les seves àrees de lideratge en la companyia la de responsabilitat social corporativa

Carlos Sanchez-Llibre

Co-fundador de Bakery Group i Tomando Conciencia

Sóc un entusiasta buscant noves oportunitats de negoci per comunicar i resoldre problemes socials i ambientals. Cofundador de Bakery Group, una agència creativa estratègica i de la Fundació Prenent Consciència, el propòsit és crear i comunicar iniciatives que generin un impacte social positiu. Tots dos projectes contribueixen a construir una societat més justa, humana, saludable i sostenible. A més, desenvolupem un programa pedagògic a les escoles que té com a objectiu promoure hàbits saludables i sostenibles entre els infants i les seves famílies. Crec fermament en la creativitat amb propòsit.

Marc Ros

Fundador i CEO d’AFTERSHARE

Va estudiar ciències econòmiques a la Universitat de Barcelona i el PADE a l’escola de negocis IESE. Té 30 anys d’experiència en companyies líders de el sector sector: des Lorente Grup de Comunicació, passant per Wieden & Kennedy (Nike) i Leagas Delaney (Adidas) i un gran grup global com Euro RSCG. Ha ocupat responsabilitats tant de direcció creativa com de direcció general, per, finalment, ser vicepresident de la companyia de publicitat de el Grup Havas.

El 2007, decideix fundar, al costat de Risto Mejide, Aftershare amb la «Estratègia» i la «visió contingut» com a prioritats. El 2012 Marc és seleccionat com a jurat en la primera edició de Festival de Cannes de Branded Content i el 2015 funda i és primer president, elegit pels seus col·legues de sector, de la BCMA. Aftershare treballa en l’actualitat per a empreses com Mercadona, Bankia, AGBAR, American Express, ROVI, el moviment Corredor Mediterrani o la Fundació Trinidad Alfonso, entre altres.

Leticia Iglesias

Periodista y presentadora de Informativos Telecinco

És llicenciada en Periodisme (USC) i està especialitzada en el sector audiovisual (IEPA-CES) i en economia i finances (Instituto de Empresa). Va ser corresponsal econòmica de la Borsa de Madrid i presentadora d’informatius i programes a CNN+.  Experta en Comunicació Corporativa, va ser Directora de Comunicació de Coca-Cola España durant 3 anys. També realitza formació de portaveus, dóna classe d’informació en directe i condueix esdeveniments. Actualment, és editora i presentadora a Informativos Telecinco, en l’informatiu matinal de la cadena.