• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube
  • LinkedIn
  • FES-TE SOCI
  • CONTACTE
  • Català Català Català ca
  • Español Español Spanish es
  • English English English en
Clúster Audiovisual
  • INICI
  • CLÚSTER
  • ÀMBITS DE TREBALL
  • PROJECTES
    • FIRA ISE
    • ZOOM MARQUES
    • SETMANA DEL TALENT
    • PACTE DEL TALENT
    • TALENT OBERT
    • INPUT 2022
  • SOCIS
  • PLAY
  • ACTUALITAT
    • AGENDA
    • NOTÍCIES
  • Català
    • Spanish
    • English
  • Cercar
  • Menu Menu

“Una experiència de Realitat Virtual val més que mil imatges.”

10 de novembre de 2016/0 Comments/in /by admin

Una experiència de Realitat Virtual val més que mil imatges, afirma Carlos Fernández d’Iberdrola. Però té sortida la VR? Quin interès té per a les marques? Quins són els seus límits? I la seva projecció?

Per tal de respondre aquestes qüestions, el Clúster Audiovisual, juntament amb Foment del Treball, ha organitzat la sessió emmarcada dins el programa Digital & Media Fòrum (#digitalmediaCAT), Zoom Marques VR. Casos d’èxit de Realitat Virtual en la comunicació de marques. La tercera d’una sèrie d’activitats que anualment agrupa productores, agències i marques per explorar noves formes de col·laboració, i que ha moderat Quino Fernández, expert en publicitat i mitjans interactius.

Públic

Eva Dominguez, experta en narratives immersives i CEO de Minushu, és qui ha obert la sessió, introduint i definint els tipus d’experiències de Realitat Virtual o Augmentada que conformen un paraigua molt divers: des del vídeo 360, mitjançant ulleres, fins a imatges virtuals que interacciones amb la realitat (ex: Pokémon Go). “Tot i així, la tendència és que aquests diferents àmbits es vagin hibridant. Ja s’hi està treballant”.

Hi ha empreses que fa temps que apliquen la VR en la comunicació de marques. Visyon 360 n’és una. El seu client service director, Xavi Conesa, ha presentat un seguit de casos en els quals han treballat amb vídeo 360, instal·lacions 4D, etc., posant l’accent en aquells projectes que han reportat a les marques un retorn econòmic clar, gràcies al branded amb VR.

Ponents01

Una marca amb qui Visyon 360 ha treballat sovint és Iberdrola, empresa que aposta fortament per la VR en les seves campanyes. El seu digital & social media director, Carlos Fernández (autor de la frase de capçalera) ha afirmat que “actualment la gent és molt difícil d’impactar però amb la VR s’aconsegueix”. A més, l’ús de la Realitat Virtual, ha afegit Fernández, fa que a ulls del clients la marca es vegi com a més innovadora, “que està a l’última”. Però quina continuïtat té? Fins quan la gent se sentirà tan impactada per la VR? “Ara m’agradaria anar més enllà: passar de l’experiència impactant a l’experiència útil”.

Bernat Aragonès, d’Antaviana Films, empresa que també fa temps que produeix VR, al seu torn ha presentat el seu últim projecte de vídeo 360 estereoscòpic amb Massimo Dutti. Un model que ha aconseguit atreure molts usuaris i ha assolit altes quotes d’interès. Ha afegit, a més, que “un dels valors afegits de la VR, pel que fa al marketing, és les enormes possibilitats que ofereix a l’hora d’analitzar el comportament dels usuaris. Cap a on miren, quines imatges els criden més l’atenció…”.

Ponents02

Les possibilitats de la VR en relació amb el big data també l’han remarcat Nico Roig i Mario Tarradas de Metropolitana. A més, s’han referit als seus últims treballs en realitat augmentada i branded content, basats en la inserció d’imatges i jocs virtuals en objectes de marca (VR packaging, cartelleria). “La publicitat és fa molt menys agressiva i, a més, permet que la marca tingui un coneixement més acurat dels seus clients.” Per últim, han conclòs que “ara cal millorar els dispositius. Estem esperant que, en comptes dels mòbils, que són un pèl massa aparatosos, apareguin finalment unes ulleres, que ampliarien les possibilitats de l’ús de la VR.”

Josep Maria Quintana, director de Createl, ha presentat una proposta també innovadora que combina els formats de TV convencionals amb la realitat immersiva. Un projecte avalat per l’Agència Catalana de Turisme i l’Agència Catalana del Patrimoni que té l’objectiu de reactivar el turisme intern a Catalunya. D’una banda, es produeixen programes que exposen histories “de misteri” sobre indrets desconeguts de Catalunya i que s’emeten a TV3. De l’altra, s’ofereix la possibilitat que els espectadors visitin aquells indrets i revisquin les històries de forma immersiva. “D’aquest projecte n’ha resultat un hub que agrupa aquells empreses d’àmbits molt diferents que vam treballar plegades, amb la finalitat de continuar explorant el terreny dels formats híbrids.”

Compartir aquesta entrada
  • Compartir a Facebook
  • Compartir a Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Compartir a LinkedIn
  • Compartir per correu
https://www.clusteraudiovisual.cat/wp-content/uploads/2021/02/IMG_3244med-e1478863367531.jpg 380 718 admin https://www.clusteraudiovisual.cat/wp-content/uploads/2023/01/LogoclusterAudiovisual-10anys.png admin2016-11-10 10:57:462016-11-10 10:57:46“Una experiència de Realitat Virtual val més que mil imatges.”
0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Entrades recents

  • El Clúster i les empreses catalanes presents a la Fira ISE 2023
  • Guanyadors/es del Premi pel Desenvolupament del Pitching Audiovisual
  • La Setmana del Talent Audiovisual tanca la 8a edició
  • Nous premis al desenvolupament per a projectes del Pitching AV
  • Inscriu-te a la 5a edició del Pacte del Talent

Subscriu-te al butlletí

EL CLÚSTER AUDIOVISUAL REP EL SUPORT DE:

Via Laietana 32-34 4ª planta . Barcelona 08003. Telf: 616663567

     

Bases legals  |   Política de privacitat

© 2020 Clúster Audiovisual de Catalunya

Web desenvolupat per La Saladeta

“L’audiovisual no és un sector de risc” El Clúster signa un conveni de col·laboració amb Òmnium Cultural
Scroll to top

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

AcceptoNo acceptoMés informació

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refuseing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Other cookies

The following cookies are also needed - You can choose if you want to allow them:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Política de privacidad
Accept settingsHide notification onlyMés informació
Open Message Bar