En l’edició d’enguany hi participen 27 estudiants i/o graduats d’un total de 7 universitats catalanes, que s’han distribuit en 8 equips de treball vinculats als següents projectes:

Circ

Amb la col·laboració del Centre de les Arts del Circ Rogelio Rivel. Hi participen dos projectes. El primer amb Marc Bosch (trapezi), Hannes Berger (verticals), Adrià Perez i Giuditta Re (mà a mà), i amb la realització audiovisual de: Adriana Navarro (UAB), Helena Guasch (UAB), Olga Riart (UAB) i Clara Miret (UAB). El segon amb Marine Loiseau (Roda Cyr), Luci Otter (verticals) i Amalia Hidalgo (acrodansa), i amb la realització audiovisual de: Mireia Gual (URV), Jaume Maneja (Blanquerna), Maria Miquel (URV), i Mª Teresa Balcells (CITM).

Teatre

Amb la col·laboració de l’ESAD (Escola Superior d’Art Dramàtic) de l’IT, la participació de Gisela Saló amb el projecte escènic La meva àvia és immortal (assaig d’un funeral), i la realització audiovisual de: Alba Roig (URV), Alba Gómez (URV) i Pol Calvache (CITM).

Dansa

Amb la col·laboració del CSD (Conservatori Superior de Dansa) de l’IT. Hi participen els 4 grups finalistes que opten al Premi de Dansa Institut del Teatre 2020: Japan de Mabel Olea, amb la realització audiovisual de Clàudia Vila (UPF), Pau Vall (UPF) i Marta Barrufet (UPF); Oblivion de Sílvia Batet, amb la realització audiovisual de Laura Serra (UPF), Miquel Roig (UPF) i Arancha Silva (Tecnocampus); Podíkia de Carmen Gómez, amb la realització audiovisual de Guillermo Padrón (UPF), Àlex Serra (UPF) i Ariadna Ulldemolins (UPF); Spam. Only for you de Clàudia Mirambell, amb la realitzacio audiovisual de Carla Sánchez (UPF), Gerard Simó (UPF) i Lian Subirat (UPF).

Música

Amb la col·laboració de Taller de Músics ESEM (Escola Superior d’Estudis Musicals), la participació de Alba Morena: Las dos edades, i la realització audiovisual de: Clara Serrano (UPF), Pedro Iniesta (UPF), Pau Costa (CITM) i Asier Ramos (ESCAC).

DEBAT: CAP A UNA ESCENA TRANSMÈDIA?

En el context de la relació entre les arts escèniques i audiovisuals, 2020 es presenta com un punt d’inflexió. Amb els teatres tancats a causa de la pandèmia, artistes i companyies han imaginat contextos híbrids que han generat incomptables debats al voltant de la presencialitat de les arts en viu. Més enllà de la mediació de la pantalla, la presència del component tecnològic s’ha accelerat enormement i després d’una evolució –forçada o no per les circumstàncies– ja hi ha qui parla de “dramatúrgia transmèdia” i altres conceptes que tracten d’atrapar una transformació que batega fort, però que de moment és complicada d’acotar.

Participants:

Mercè Saumell

Nascuda a Barcelona, és doctora per la UB  amb una tesi sobre les companyies teatrals catalanes.  Ha exercit la docència a les Universitats de Salamanca, Girona i, des de 2001, és professora titular a l’Institut del Teatre de Barcelona  on dirigí Serveis Culturals (2009-2016). És docent del Màster Oficial MUET (UAB-IT-UPF), i ha dirigit set tesis doctorals i dues tutories postdoctorals. Ha participat en diversos grups de recerca acreditats (CSIC, Programa Sòcrates UE, Grup GREGA UB, Projecte HERA…). Ha format part del projecte El teatro independiente en España (1962-1980), liderat pel Museu Reina Sofía i el CDT de Madrid. Té articles publicats en revistes nacionals especialitzades  (PausaEstudis Escènics, Don Galán) i internacionals  (Contemporary Theatre Review, Critical Stages). És autora dels llibres  El teatre contemporani (2006), La Fura dels Baus en quarentena (2019), i co-editora d’ Escenarios compartidos: cine y teatro en España en el umbral del siglo XXI (2008).

Pep Gatell

President de la Fundació Èpica i Director Artístic de La Fura dels Baus. Ha participat en més de 250 posades en escena, integrant-hi tota mena de tecnologia i innovació, que han enriquit el llenguatge de la seva companyia. Ha dirigit els primers laboratoris de teatre digital compartint espais per videoconferència en 3D. Ha desenvolupat una plataforma d’interactivitat en format app mòbil posada en marxa a M.U.R.S (2014). Aquest any ha presentat 3 espectacles digitals com a resposta artística a la crisi COVID19.

 

Moderador:

Manuel Pérez i Muñoz

Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València i Màster en Reporterisme Avançat per la Universitat Ramon Llull. S’estrena com a periodista cultural a la revista TeatreBCN i continua a publicacions com HamletEl Temps o Time Out Barcelona. Actualment, dirigeix la revista Entreacte, a més d’exercir com a crític d’El Periódico de Catalunya. Coordina el Premi de la Crítica d’Arts de Carrer i és coautor del llibre d’assaig teatral El carrer és nostre.

 

© 2020 Clúster Audiovisual de Catalunya

Web desenvolupat per La Saladeta