Jornada · Audiències en temps d’algoritmes

Dimarts 25 de novembre

De 10 h a 14 h

Auditori del Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries Catalanes, 38)

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

La jornada comptarà amb dues ponències i dues taules rodones, i tindrà una pausa d’11:45 h a 12:15 h
Les infraestructures i tecnologies de l’estratègia audiovisual catalana
Presentada i moderada per Marina Romero, periodista a 3Cat.
10 h · Ponència “Realidad y retos de la medición de audiencias”
Amb Miguel Ángel Fontán, director general de l’AIMC (Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación)

La ponència abordarà els principis necessaris per a la mesura d’audiències i la seva implementació a Espanya. S’explicaran els diferents models de mesura d’audiència, les seves característiques, avantatges i limitacions, així com els reptes actuals de la indústria. La tecnologia avança més ràpidament que la mesura. Els mitjans i continguts audiovisuals transcendeixen la televisió tradicional dins l’univers digital. Multiplicitat de punts de contacte, dispositius diversos i canviants, i nous enfocaments… Què s’està fent a la indústria? Què podem esperar?

10:45 h · Taula rodona “Tendencias y novedades de la medición de audiencias”

Com la tecnologia està revolucionant la manera com mesurem i interpretem el consum audiovisual? En aquesta sessió debatrem sobre els algoritmes i la intel·ligència artificial, la mesura d’audiències en temps real, la integració de dades entre canals (TV, plataformes digitals i entorns online), així com sobre supersegmentació, engagement i publicitat programàtica. Comptarem amb ponents de primer nivell que aportaran la seva visió i experiència des de diferents àmbits del sector. Una trobada imprescindible per entendre les noves tendències en la mesura d’audiències i com aquestes estan redefinint les estratègies dels mitjans i de la publicitat.

Amb Eduard Nafria, Insights & Business Development Director a Kantar Media; Carles Manteca, Media Business Developer a Konodrac; Ricardo Vaca CEO a Barlovento Comunicación; i David Sánchez, Director a GfK.

11:45 h · Coffee break
12:15 h · Ponència “L’enigma de l’ADN Alfa: desxifrant les claus de la propera generació”
Amb Regina Arenas Rovira, Cap del Hub de Coneixement de la Ciutadania a 3Cat

Els joves són el futur, però com són els Alfa avui? Nascuts a partir del 2010, els més grans ja estan immersos en l’adolescència. La tecnologia no és una aspiració per a ells, la immediatesa és imprescindible, són creadors de comunitats i necessiten expressar-se lliurement.
Descobreix com l’equip d’Innovació i Coneixement de 3Cat utilitza la recerca sobre les motivacions i necessitats dels Alfa per millorar el vincle amb els consumidors i crear contingut significatiu en un panorama mediàtic hiperfragmentat ple de reptes i oportunitats.

12.45 h · Taula rodona “Del Zàping a l’algoritme”

Com ha canviat la manera de consumir continguts en l’era digital? Aquesta taula rodona analitzarà l’evolució dels hàbits d’audiència, des del zàping tradicional fins als nous motors de decisió basats en algoritmes. Es parlarà de la fatiga de contingut, dels gèneres i formats que més triomfen, dels continguts d’èxit i del poder creixent de l’audiència en la configuració de la programació. Una conversa imprescindible per entendre com l’audiència i la tecnologia estan redefinint el futur dels mitjans.

Amb Maties Ramos, Cap de l’àrea d’Innovació, Coneixement i Audiències de 3Cat; Laura Folguera, Directora de continguts de La 2 Catalunya; Georgina Ferri, Directora General de BETEVÉ; i Miquel Herrada, Director d’Operacions de la Xarxa Audiovisual Local (XAL).

Més informació sobre els i les ponents de la jornada:
Marina Romero

Marina Romero

Va iniciar la seva carrera a Ràdio Sant Cugat. Després de presentar durant dues temporades “País km 0” a La Xarxa de Comunicació Local i de treballar a Catalunya Ràdio com a redactora i locutora dels serveis informatius des del 2018, el setembre de 2024, va passar a ser la presentadora del programa d’actualitat “Mésnit” de 3Cat.

Eduard Nafria

Eduard Nafria

Director d’Insights i Desenvolupament de Negoci de Kantar Media, responsable dels nous projectes de mesura digital, audiència de dades censals de TV, fusió amb altres panells d’informació, audiència social, audiència fora de la llar, etc. Ha estat responsable de diverses àrees i departaments al llarg del temps a Sofres Audiencia de Medios, TNS i Kantar Media, entre elles: Director d’Estadística, Director de Desenvolupament de Software, Director Comercial i Director General Tècnic.

Miguel Ángel Fontán

Miguel Ángel Fontán

Director General de l’Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación, AIMC. Des de l’associació es realitza l’Estudi General de Mitjans (EGM), així com altres estudis de mercat relacionats amb la indústria dels mitjans, la seva audiència i el comportament del consumidor, així com l’auditoria d’operacions externes de mesura.

Carles Manteca

Carles Manteca

Media Business Developer a Konodrac i consultor especialitzat en innovació, estratègia i continguts. En els seus més de 25 anys de carrera ha treballat en els principals grups de comunicació a Espanya com el Grup Mediapro, el Grup PRISA, el Grup GODÓ i 3Cat, on va ser Director d’Antena i Programació dels canals i Director de Màrqueting i Comercial de tots els mitjans de la corporació.

Ricardo Vaca

Ricardo Vaca

Fundador i president de Barlovento Comunicación, consultoria de l’ecosistema televisiu, audiovisual i digital. Des de 1977 treballa en ràdio, televisió i premsa, havent dirigit diverses emissores de ràdio. Va ser director general de la Cadena Rato i primer director general de Onda Cero. Ha treballat a Antena 3 Radio y TV, on va ocupar diverses direccions operatives.

David Sánchez

David Sánchez

Director a GfK. Ha desenvolupat la seva carrera professional en consultores i instituts amb un clar enfocament en el desenvolupament de solucions de mesura i investigació dins de l’àmbit dels mitjans i el consum. Actualment, lidera el desenvolupament de nPeople, la solució de mesura "single-source".

Regina Arenas

Regina Arenas

Cap del Hub de Coneixement de la Ciutadania a 3Cat. Psicòloga i mediadora amb més de 18 anys d‘experiència en “consumer Insights”. S’encarrega d’explorar les necessitats de la ciutadania catalana per proporcionar una visió més estratègica que millori el coneixement de les audiències.

Maties Ramos

Maties Ramos

Cap de l’àrea d’Innovació, Coneixement i Audiències de 3Cat, responsable de l‘anàlisi del consum, l’impacte i les audiències, la investigació i els estudis de mercat. Amb més de 20 anys d‘experiència en els àmbits del màrqueting, l’estratègia digital, l’analítica i la investigació.

Laura Folguera

Laura Folguera

Directora de continguts de La 2 Catalunya. Ha desenvolupat la seva carrera professional des de fa més de 20 anys al Centre de Producció de RTVE a Sant Cugat. Va començar la seva trajectòria com a redactora de “El Escarabajo Verde” i, des de llavors, ha treballat a l’àrea de programes i informatius de Catalunya. L’any 2016 va dirigir el magazín “Tips”, el 2017 va ser la coordinadora de La 2 a Catalunya i el 2021 es va posar al capdavant de la Direcció de Producció de Programes de TVE a Catalunya.

Georgina Ferri

Georgina Ferri

Directora general de BETEVÉ. Amb 18 anys d’experiència en el periodisme televisiu, digital i transmèdia, 11 dels quals liderant i gestionant equips a la televisió local (Televisió de L’Hospitalet), en un mitjà digital global a Madrid (Terra.es) i a la premsa en paper i digital a Catalunya (diari ARA), on també va ser durant 5 anys la directora general.

Miquel Herrada

Miquel Herrada

Director d’Operacions de la Xarxa Audiovisual Local (XAL). Més de 20 anys de trajectòria al sector de la comunicació audiovisual de proximitat a Catalunya. Compromès amb la transformació digital i la innovació dels mitjans de comunicació locals.

Conversa amb Talent · Eduard Sola i Júlia de Paz

Dilluns 24 de novembre

De 19 h a 20:30 h

Auditori del Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries Catalanes, 38)

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

La directora Júlia de Paz i el guionista Eduard Sola comparteixen la seva trajectòria i experiència sobre com es construeixen històries que captiven al públic. Amb el suport i la moderació de l’Acadèmia del Cinema Català, reflexionarem sobre el paper del nou talent en el sector audiovisual, les oportunitats per fer-se un lloc i la importància de mantenir la veu pròpia enmig dels reptes de la indústria. Aquesta sessió vol ser un espai de diàleg i inspiració, per entendre com les noves generacions poden crear des de l’autenticitat, la sensibilitat i la voluntat de fer que la ficció sigui un mirall de la realitat.

Moderada per Laia Aubia, directora de l’Acadèmia del Cinema Català.

Eduard Sola

Eduard Sola

Ha compaginat l’escriptura de sèries (“Sé quien eres”, “Benvinguts a la família”, “Cites”) amb l’escriptura de guions de cinema (“Barcelona, nit d’estiu”, “Barcelona, nit d’hivern”, “María (y los demás)”, “La voluntaria”, “La virgen roja”).

L’any 2024, estrena com a guionista “Casa en flames”, de Dani de la Orden, que es va convertir en la pel·lícula catalana amb més èxit de taquilla fins al moment i amb la que va guanyar un Premi Gaudí, un Premi Goya i un Premi Feroz a Millor Guió Original. El mateix any, també participa a la sèrie “Querer”, d’Alauda Ruiz de Azúa, per la que guanya un Premi Feroz a Millor Guió de Sèrie juntament amb Júlia de Paz.

Júlia de Paz

Júlia de Paz

Inicia la seva carrera professional amb la seva Òpera Prima titulada "Ama" (estrenada al Festival de Màlaga, rebent la Biznaga de Plata a millor actriu principal, el Premi Feroz Puerta Oscura a millor pel·lícula, fins a acabar amb la nominació als premis Goya a millor guió adaptat). El seu següent projecte, el curtmetratge "Harta" (guanyador de tres Biznagas al Festival de Màlaga, Premi Gaudí a millor curtmetratge, entre d‘altres), li ha servit com a llavor pel segon llargmetratge, "La buena hija" que tindrà l’estrena al Festival Internacional de Tallinn. El 2024 va presentar la sèrie "Las Largas Sombras" (Clara Roquet, produïda per Disney+) com a segona directora i, durant aquesta darrera edició del Festival de San Sebastián es va projectar la sèrie "Querer" (Alauda Ruiz de Azúa), firmant com a coguionista del projecte, juntament amb Eduard Sola.

Laia Aubia

Laia Aubia

Va treballar com a investigadora i docent a la UPF i en la creació de l’Observatori de la Producció Audiovisual (OPA). El 2007 coordina la Barcelona-Catalunya Film Commission, el 2010 dirigeix l’àrea de distribució del Festival DocsBarcelona.

Des del 2018 és la Directora de l’Acadèmia del Cinema Català, organitzadora d’accions com els Premis Gaudí o el Premi Pepón Coromina, on coordina els processos previs de preselecció i totes les activitats formatives i de networking que les rodeja.

EN COL·LABORACIÓ AMB:

Taula rodona · El fascinant viatge de la producció

Dimarts 25 de novembre

De 18:30 h a 20:15 h

Auditori del Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries Catalanes, 38)

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció
Les infraestructures i tecnologies de l’estratègia audiovisual catalana

Darrere de cada pel·lícula, sèrie o documental hi ha un viatge ple de decisions creatives, reptes logístics i una bona dosi de visió estratègica. Aquesta sessió vol descobrir com s’aixeca un projecte audiovisual des de la seva primera idea fins que arriba a les pantalles, posant el focus en una figura clau no prou coneguda però essencial: la producció executiva. Des de la gestació del projecte, la cerca de finançament i coproductors, fins a la gestió dels equips i la coordinació amb creadors, cadenes i plataformes.

Els i les ponents explicaran com es construeix l’equilibri entre la creativitat i la viabilitat econòmica, com es prenen les grans decisions de producció i quines són les noves tendències que estan transformant el panorama audiovisual a Catalunya i arreu.

Una trobada imprescindible per entendre com la producció és molt més que logística i pressupostos: és visió, lideratge i passió per fer possible les històries que ens emocionen.

Amb Tono Folguera de Lastor Media, Mireia Graell de Ringo Media i Arlette Peyret de Brutal Media. Moderada per Xavier Atance de Benecé Produccions.

A més a més, comptarem amb la presència de:
  • Gerard Simó i l’Adriana Ulldemolins, integrants del Col·lectiu Vigília, creadores de L’edat imminent (projecte de la Setmana del Talent 2021). Pel·lícula nominada al Premi Gaudí a Millor Direcció Novella. Ha estat guardonada amb el Premi a Millor Guió Pel·lícula Espanyola al Festival de Gijón, ha obtingut la Menció Especial del Jurat al Festival de Cork, el Premi Nacional del Málaga Work in Progress 2023 i el Premi Especial al Festival de Giffoni.
  • Laura Torres, directora de Corral Negro (projecte de la Setmana del Talent 2023). Seleccionada al Festival International Short Film Festival Interfilm Berlin (secció Green Film Competition), al Festival Internacional de Cine de Almargo (secció oficial de curtmetratge nacional) i al London Awards International Film Festival (premi Best International Short Film – Winner Gold Documentary).
Tono Folguera

Tono Folguera

Té una trajectòria de més de 20 anys a la producció de documentals i ficcions. És fundador de les productores Lastor Media i Vilaüt Films i ha acompanyat directors i directores com Clara Roquet ("Llibertat"), Carla Simón ("Alcarràs"), Carlos Marques-Marcet ("Polvo serán"), Elena Martín Gimeno ("Creatura"), Mikel Gurrea ("Suro"), Marcel Barrena ("Mediterráneo"), Mounia Akl ("Costa Brava"), Patricia Font ("El mestre que va prometre el mar") y Carles Bosch ("Petitet"). Ha guanyat l‘Ós d’Or del Festival de Berlín 2022 per la pel·lícula Alcarràs. Entre els seus mèrits principals destaquen 3 Premis Goya de l‘Acadèmia de Cinema Espanyola, 10 Premis Gaudí de l’Acadèmia del Cinema Català, 3 nominacions als European Film Awards i 2 Biznagas d’or al Festival de Màlaga. La seva última producció, "Forastera" (Lucía Aleñar), ha guanyat el premi Fipresci al festival de Toronto.

Mireia Graell

Mireia Graell

L’any 2017 obre Ringo Media, productora compromesa amb narratives genuïnes. Alguns dels seus films recents son “Matria” d’Àlvaro Gago (estrenada a Berlinale-Panorama), “Diari de la meva sextorsió” de Patricia Franquesa (guardonada amb el Premi Gaudí a Millor Documental) o “La furia” de Gemma Blasco (estrenada a SXSW (Austin) i guanyadora de tres Biznagas al Festival de Málaga).

Arlette Peyret

Arlette Peyret

Directora de negoci i productora executiva amb més de 18 anys d’experiència en la indústria audiovisual, liderant el desenvolupament i la producció de sèries de televisió, pel·lícules, documentals i formats d’entreteniment.
Com a productora executiva, els seus crèdits inclouen “El Mapa de los anhelos” (Netflix, pendent d’estrenar), “Asalto al Banco Central” (Netflix), “Vintage” (3Cat), “La Academia” (Sony Pictures Television), “Las cintas de Rosa Peral” (Netflix), “Bienvenidos a Edén” (Netflix), “El Club de los Lectores Criminales” (Netflix), “El Caso Wanninkhof-Carabantes” (Netflix), “This is Football” (Amazon Prime), “Les de l’hòquei” (Netflix, 3Cat), “This is Art” (Movistar, 3Cat), entre d’altres.

Xavier Atance

Xavier Atance

El 1986 funda Benecé Produccions, on exerceix de gerent i dissenyador de producció. Ha estat president de PAC (2006-2012), president de PROA i membre de les juntes de FAPAE i PIAF. Actualment és membre de la junta del Clúster Audiovisual de Catalunya. Com a productor executiu de cinema ha participat en títols com “El sueño de Sigena”, “Mujeres calvas”, “El cadáver de Anna Fritz”, “Fènix 11·23”, “Les dues nits d’ahir”, “Maragall i la Lluna”, “Los condenados”, “El payaso y el Führer”, “Dies d’agost”, “El caso Pinochet”, “Cravan vs. Cravan”, entre d’altres. En televisió ha creat i produït formats com “Gent de Mercats”, “Helvètica” o “Bogeria a la pastisseria”. Paral·lelament, ha desenvolupat una àmplia tasca docent en universitats i màsters.

Meet the Experts · Animació

Dijous 27 de novembre

De 17:00 h a 18:45 h

Aula L/M del Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries Catalanes, 38)

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció
Les infraestructures i tecnologies de l’estratègia audiovisual catalana

Un punt de trobada per a conèixer en profunditat el treball de diferents professions audiovisuals de la mà de dones expertes que expliquen en conversa amb el públic assistent, el dia a dia de la seva tasca.

Enguany posem el focus en les tasques que es realitzen al voltant de l’animació amb Anna Solanas, Lyona Ivanova, Paula Martín, Daniela Belmonte i Yennifer Jaramillo.

Anna Solanas

Anna Solanas

El 2001 va rodar (juntament amb en Marc Riba) com a projecte de final de carrera "El negre és el color dels déus" que es va convertir en el primer curtmetratge realitzat pels dos i que va marcar l‘inici d’una col·laboració que ara compleix 18 anys. En aquest primer projecte van establir les bases del seu estil. Un estil molt influenciat per l‘animació infantil que es feia en els països de l’Europa de l‘Est i de l’antiga Unió Soviètica durant la segona meitat del segle XX, en què el titella és l’autèntica protagonista.

Amb la seva pròpia productora "I + G Stop Motion" (creada l‘any 2004) s’han produït disset curtmetratges. Els seus projectes han participat en més de dos mil festivals dels cinc continents, recollint més d‘un centenar de premis, entre els quals cal destacar una nominació als premis Goya, el Mélies d’Argent al Millor Curtmetratge Europeu i un premi Gaudí.

Al març de 2013 van ocupar una de les sales del prestigiós Museo da Marioneta de Lisboa exposant tots els protagonistes dels seus projectes.

Han donat conferències en festivals d‘animació internacionals: Anim’est de Bucarest (Romania), Animated Dreams de Tallin (Estònia), Multfilm de Krasnoyarks (Rússia), monstra de Lisboa (Portugal), FestAnka de Zilina (Eslovàquia), i han format part de jurats de festivals d’animació i cinema nacionals i internacionals.

Lyona Ivanova

Lyona Ivanova

Marta Puig (Lyona Ivanova) és realitzadora i ilustradora. Es va formar a l’ESCAC i
es va graduar l’any 2001 en l’especialitat de direcció. Com a projecte final de carrera va realitzar un curtmetratge en stop motion, “La bici roja”.

Des d’aleshores ha realitzat un centenar de videoclips per a grups como Love of Lesbian, Sidonie, Lori Meyers, Leiva, Carlos Sadness, Amaral, Pau Vallvé o The New Raemon…

En el món de la publicitat ha realitzat varis spots utilitzant la tècnica del stop motion per a clients com Mans Unides, Unicef, Estrella Damm, Royal i Nestlé.

Ha impartit classes de tècnica de stop motion dins el Master de Disseny Escenogràfic d’Elisava. Combina la realització amb la il·lustració. Fins la data ha publicat 20 llibres; el primer va ser el conte escrit per Santi Balmes de Love of Lesbian “Jo mataré monstres per tu”, i acaba de publicar “Sex¡oh!” on parla sobre la sexualitat femenina, educació sexual i la cerca del plaer. Actualment està en plena producció del seu primer llargmetratge d’animació “El dia que Ewan McGregor em va presentar els seus pares”.

Paula Martín

Paula Martín

És Environment Artist amb coneixements de Technical Art i experiència treballant amb motors gràfics com Unity i Unreal Engine.

L’any 2014 va cursar un Cicle Formatiu de Grau Superior en Animacions 3D, Videojocs i Entorns Interactius. En acabar-lo, el 2016, va continuar la seva formació amb un Grau en Creació Artística per a Videojocs.

Actualment treballa com a Artista d’Entorns a Penguin Armada i, anteriorment ha col·laborat com a freelance amb diverses companyies, entre les quals destaca Paradox Interactive. També compta amb experiència com a docent d’Art 3D en diferents escoles.

Daniela Belmonte

Daniela Belmonte

Amb una passió profunda per la narrativa i el cinema d‘animació, va iniciar la seva carrera com a generalista 3D després de graduar-se en Animació i Art Digital a Mèxic. Durant aquest període va descobrir la seva vocació per l’animació de personatges, fet que la va portar a un curs intensiu d’estiu a Vancouver Film School i que, posteriorment, va motivar el trasllat a Barcelona per especialitzar-se en animació i narrativa a Pepe School Land.

La seva trajectòria abasta projectes de videojocs, realitat virtual i publicitat, i ha col·laborat en produccions com una experiència VR de "Black Mirror" i el vídeo musical "Paranoia de Heartsteel", on va donar vida als icònics personatges de "League of Legends".

Després de la seva recent participació com a animadora al pilot de la sèrie independent Catwalk, el seu interès se centra actualment en l‘àmbit de l’animació independent, on busca explorar noves maneres de seguir millorant i de començar a explicar històries pròpies.

Yennifer Jaramillo

Yennifer Jaramillo

És animadora 3D formada a Pepe School Land, amb experiència en publicitat, desenvolupament de videojocs i projectes d’animació independents.

Ha treballat en campanyes publicitàries per a The Glenlivet, va col·laborar en el desenvolupament del videojoc de l’artista espanyol Okuda San Miguel, i recentment va participar al pilot de la sèrie independent "Catwalk", guanyadora del Next Lab Generation 2024.

Actualment forma part de l‘estudi d’animació Boni is Scared, on col·labora en un nou projecte independent. El seu enfocament combina la tècnica, la creativitat i la narrativa visual per donar vida a idees amb personalitat i emoció.

EN COL·LABORACIÓ AMB:

MeetInnovations

Dimarts 25 de novembre

De 15:30 h a 17:30 h

Sala Foyer del Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries Catalanes, 38)

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció
Les infraestructures i tecnologies de l’estratègia audiovisual catalana

MeetInnovations és un cicle de sessions dedicat a presentar i divulgar els projectes universitaris de recerca, investigació i empresarials més innovadors en el camp de l’audiovisual. Aquestes trobades serveixen com a punt de connexió entre estudiants, investigadors, docents i professionals del sector, amb l’objectiu de donar a conèixer recerques i solucions emergents que poden transformar el panorama audiovisual.

Cada sessió inclou presentacions de projectes, espais per al debat i oportunitats de networking, afavorint un intercanvi de coneixement que impulsa la col·laboració i inspira noves idees en tecnologies de l’audiovisual.

Aquesta és una iniciativa del grup de treball Universitat-Empresa-Tecnologia.

En aquesta ocasió podrem conèixer quatre projectes:

Apricot by Link3rs

AI&Music

CIT UPC – Centre d’Innovació i Tecnologia de la Universitat Politècnica de Catalunya

Presenten: Ferran Marques i Carles Sora, co-investigadors principals del projecte.

AI & Music powered by S+T+ARTS (Science, Technology & the Arts) ha estat un projecte europeu impulsat per Sónar, la UPC i Betevé que ha explorat els vincles entre la intel·ligència artificial i la creació musical. El programa ha combinat actuacions, tallers i recerca artística per mostrar les possibilitats del machine learning aplicat a la música. El Thinking Lab n’ha estat el centre neuràlgic, un espai de cocreació i debat entre artistes, científics i professionals. També s’han desenvolupat grups de cocreació que han experimentat amb xarxes neuronals, anàlisi d’emocions i captura de moviment. El projecte culmina amb un llibre blanc que ha recollit pràctiques emergents i reptes sobre música i IA.

Apricot by Link3rs

CLIPE

CIT UPC – Centre d’Innovació i Tecnologia de la Universitat Politècnica de Catalunya

Presenta: Maria del Mar Nicolàs, Departament d’Innovació i Transferència de la Tecnologia de la UPC.

El projecte CLIPE desenvolupa noves tècniques per crear i controlar personatges virtuals interactius, aprofitant els avenços en digitalització humana, intel·ligència artificial i tecnologies de visualització. S’enfoca a formar una nova generació d’investigadors mitjançant una xarxa multidisciplinària que integra universitats, centres de recerca i empreses. L’objectiu és abordar tant aspectes tècnics com competències transversals, combinant recerca acadèmica i aplicacions pràctiques. Participen socis europeus destacats, tant en l’educació com en la indústria, per garantir l’impacte i la transferència del coneixement. CLIPE busca enriquir els entorns virtuals fent-los més vius, poblats i interactius per a usos diversos com realitat virtual, simulació i continguts digitals immersius.

Un projecte de la investigadora Núria Pelechano.

Apricot by Link3rs

DocIA

Fundació Bosch i Gimpera (UB)

Presenta: Jordi Vitrià, professor de la Universitat de Barcelona i director de la Càtedra d’IA i Mitjans (UB-3Cat); i Patricia Huguet de Nextus.

DocIA és una iniciativa pionera, desenvolupada en col·laboració entre next us, la plataforma per a docents que volen educar en el pensament crític, i la Universitat de Barcelona, que explora com la intel·ligència artificial generativa pot transformar el valor educatiu dels documentals cinematogràfics. L’objectiu és ampliar la vida útil i l’impacte social del contingut documental, convertint-lo en una eina pedagògica que fomenta el pensament crític, la igualtat de gènere, la memòria històrica i l’ètica mediàtica.

Apricot by Link3rs

FotoNEX

StartUB!

Presenta: Yelena Smirnova, PhD Ideadora i impulsora de FotoNEX, investigadora i professora de la Universitat de Barcelona.

FotoNEX és una nova manera de connectar fotògrafs i clients. La seva missió és crear la plataforma de referència per a la reserva de serveis fotogràfics, garantint confiança, transparència, qualitat i facilitat tant per a fotògrafs com per a clients. Per als fotògrafs, FotoNEX ofereix eines per crear un perfil professional, mostrar el seu portafoli, gestionar el calendari i la disponibilitat, i rebre pagaments de manera segura. Per als clients, inclou un cercador avançat per especialitat i ubicació, comunicació directa, ressenyes verificades, programació de cites i un sistema de pagament que protegeix ambdues parts.

CONFERÈNCIES I SESSIONS

Auditori del Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries Catalanes, 38)

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

Jornada · Audiències en temps d’algoritmes

Dimarts 25 de novembre

De 10 h a 14 h

Auditori del Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries Catalanes, 38)

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

La jornada comptarà amb dues ponències i dues taules rodones, i tindrà una pausa d’11:45 h a 12:15 h
Presentada i moderada per Marina Romero, periodista a 3Cat.
10 h · Ponència “Realidad y retos de la medición de audiencia”
Amb Miguel Ángel Fontán, director general de l’AIMC (Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación)

La ponència abordarà els principis necessaris per a la mesura d’audiències i la seva implementació a Espanya. S’explicaran els diferents models de mesura d’audiència, les seves característiques, avantatges i limitacions, així com els reptes actuals de la indústria. La tecnologia avança més ràpidament que la mesura. Els mitjans i continguts audiovisuals transcendeixen la televisió tradicional dins l’univers digital. Multiplicitat de punts de contacte, dispositius diversos i canviants, i nous enfocaments… Què s’està fent a la indústria? Què podem esperar?

10:45 h · Taula rodona “Tendencias y novedades de la medición de audiencias”

Com la tecnologia està revolucionant la manera com mesurem i interpretem el consum audiovisual? En aquesta sessió debatrem sobre els algoritmes i la intel·ligència artificial, la mesura d’audiències en temps real, la integració de dades entre canals (TV, plataformes digitals i entorns online), així com sobre supersegmentació, engagement i publicitat programàtica. Comptarem amb ponents de primer nivell que aportaran la seva visió i experiència des de diferents àmbits del sector. Una trobada imprescindible per entendre les noves tendències en la mesura d’audiències i com aquestes estan redefinint les estratègies dels mitjans i de la publicitat.

Amb Eduard Nafria, Insights & Business Development Director a Kantar Media; Carles Manteca, Media Business Developer a Konodrac; Ricardo Vaca CEO a Barlovento Comunicación; i David Sánchez, Director a GfK.

11:45 h · Coffee break
12:15 h · Ponència “L’enigma de l’ADN Alfa: desxifrant les claus de la propera generació”
Amb Regina Arenas Rovira, Cap del Hub de Coneixement de la Ciutadania a 3Cat

Els joves són el futur, però com són els Alfa avui? Nascuts a partir del 2010, els més grans ja estan immersos en l’adolescència. La tecnologia no és una aspiració per a ells, la immediatesa és imprescindible, són creadors de comunitats i necessiten expressar-se lliurement.
Descobreix com l’equip d’Innovació i Coneixement de 3Cat utilitza la recerca sobre les motivacions i necessitats dels Alfa per millorar el vincle amb els consumidors i crear contingut significatiu en un panorama mediàtic hiperfragmentat ple de reptes i oportunitats.

12.45 h · Taula rodona “Del Zàping a l’algoritme”

Com ha canviat la manera de consumir continguts en l’era digital? Aquesta taula rodona analitzarà l’evolució dels hàbits d’audiència, des del zàping tradicional fins als nous motors de decisió basats en algoritmes. Es parlarà de la fatiga de contingut, dels gèneres i formats que més triomfen, dels continguts d’èxit i del poder creixent de l’audiència en la configuració de la programació. Una conversa imprescindible per entendre com l’audiència i la tecnologia estan redefinint el futur dels mitjans.

Amb Maties Ramos, Cap de l’àrea d’Innovació, Coneixement i Audiències de 3Cat; Laura Folguera, Directora de continguts de La 2 Catalunya; Georgina Ferri, Directora General de BETEVÉ; i Miquel Herrada, Director d’Operacions de la Xarxa Audiovisual Local (XAL).

Més informació sobre els ponents de la jornada:
Marina Romero

Marina Romero

Va iniciar la seva carrera a Ràdio Sant Cugat. Després de presentar durant dues temporades “País km 0” a La Xarxa de Comunicació Local i de treballar a Catalunya Ràdio com a redactora i locutora dels serveis informatius des del 2018, el setembre de 2024, va passar a ser la presentadora del programa d’actualitat “Mésnit” de 3Cat.

Eduard Nafria

Eduard Nafria

Director d’Insights i Desenvolupament de Negoci de Kantar Media, responsable dels nous projectes de mesura digital, audiència de dades censals de TV, fusió amb altres panells d’informació, audiència social, audiència fora de la llar, etc. Ha estat responsable de diverses àrees i departaments al llarg del temps a Sofres Audiencia de Medios, TNS i Kantar Media, entre elles: Director d’Estadística, Director de Desenvolupament de Software, Director Comercial i Director General Tècnic.

Miguel Ángel Fontán

Miguel Ángel Fontán

Director General de l’Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación, AIMC. Des de l’associació es realitza l’Estudi General de Mitjans (EGM), així com altres estudis de mercat relacionats amb la indústria dels mitjans, la seva audiència i el comportament del consumidor, així com l’auditoria d’operacions externes de mesura.

Carles Manteca

Carles Manteca

Media Business Developer a Konodrac i consultor especialitzat en innovació, estratègia i continguts. En els seus més de 25 anys de carrera ha treballat en els principals grups de comunicació a Espanya com el Grup Mediapro, el Grup PRISA, el Grup GODÓ i 3Cat, on va ser Director d’Antena i Programació dels canals i Director de Màrqueting i Comercial de tots els mitjans de la corporació.

Ricardo Vaca

Ricardo Vaca

Fundador i president de Barlovento Comunicación, consultoria de l’ecosistema televisiu, audiovisual i digital. Des de 1977 treballa en ràdio, televisió i premsa, havent dirigit diverses emissores de ràdio. Va ser director general de la Cadena Rato i primer director general de Onda Cero. Ha treballat a Antena 3 Radio y TV, on va ocupar diverses direccions operatives.

David Sánchez

David Sánchez

Director a GfK. Ha desenvolupat la seva carrera professional en consultores i instituts amb un clar enfocament en el desenvolupament de solucions de mesura i investigació dins de l’àmbit dels mitjans i el consum. Actualment, lidera el desenvolupament de nPeople, la solució de mesura "single-source".

Regina Arenas

Regina Arenas

Cap del Hub de Coneixement de la Ciutadania a 3Cat. Psicòloga i mediadora amb més de 18 anys d‘experiència en “consumer Insights”. S’encarrega d’explorar les necessitats de la ciutadania catalana per proporcionar una visió més estratègica que millori el coneixement de les audiències.

Maties Ramos

Maties Ramos

Cap de l’àrea d’Innovació, Coneixement i Audiències de 3Cat, responsable de l‘anàlisi del consum, l’impacte i les audiències, la investigació i els estudis de mercat. Amb més de 20 anys d‘experiència en els àmbits del màrqueting, l’estratègia digital, l’analítica i la investigació.

Laura Folguera

Laura Folguera

Directora de continguts de La 2 Catalunya. Ha desenvolupat la seva carrera professional des de fa més de 20 anys al Centre de Producció de RTVE a Sant Cugat. Va començar la seva trajectòria com a redactora de “El Escarabajo Verde” i, des de llavors, ha treballat a l’àrea de programes i informatius de Catalunya. L’any 2016 va dirigir el magazín “Tips”, el 2017 va ser la coordinadora de La 2 a Catalunya i el 2021 es va posar al capdavant de la Direcció de Producció de Programes de TVE a Catalunya.

Georgina Ferri

Georgina Ferri

Directora general de BETEVÉ. Amb 18 anys d’experiència en el periodisme televisiu, digital i transmèdia, 11 dels quals liderant i gestionant equips a la televisió local (Televisió de L’Hospitalet), en un mitjà digital global a Madrid (Terra.es) i a la premsa en paper i digital a Catalunya (diari ARA), on també va ser durant 5 anys la directora general.

Miquel Herrada

Miquel Herrada

Director d’Operacions de la Xarxa Audiovisual Local (XAL). Més de 20 anys de trajectòria al sector de la comunicació audiovisual de proximitat a Catalunya. Compromès amb la transformació digital i la innovació dels mitjans de comunicació locals.

Conversa amb Talent · Eduard Sola i Júlia de Paz

Dilluns 24 de novembre

De 19 h a 20:30 h

Auditori del Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries Catalanes, 38)

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

En aquesta sessió, la directora Júlia de Paz i el guionista Eduard Sola comparteixen la seva trajectòria i experiència sobre com es construeixen històries que captiven al públic. Amb el suport i la moderació de l’Acadèmia del Cinema Català, reflexionarem sobre el paper del nou talent en el sector audiovisual, les oportunitats per fer-se un lloc i la importància de mantenir la veu pròpia enmig dels reptes de la indústria. Aquesta sessió vol ser un espai de diàleg i inspiració, per entendre com les noves generacions poden crear des de l’autenticitat, la sensibilitat i la voluntat de fer que la ficció sigui un mirall de la realitat.

Moderada per Laia Aubia, directora de l’Acadèmia del Cinema Català.

Eduard Sola

Eduard Sola

Ha compaginat l’escriptura de sèries (“Sé quien eres”, “Benvinguts a la família”, “Cites”) amb l’escriptura de guions de cinema (“Barcelona, nit d’estiu”, “Barcelona, nit d’hivern”, “María (y los demás)”, “La voluntaria”, “La virgen roja”).

L’any 2024, estrena com a guionista “Casa en flames”, de Dani de la Orden, que es va convertir en la pel·lícula catalana amb més èxit de taquilla fins al moment i amb la que va guanyar un Premi Gaudí, un Premi Goya i un Premi Feroz a Millor Guió Original. El mateix any, també participa a la sèrie “Querer”, d’Alauda Ruiz de Azúa, per la que guanya un Premi Feroz a Millor Guió de Sèrie juntament amb Júlia de Paz.

Júlia de Paz

Júlia de Paz

Inicia la seva carrera professional amb la seva Òpera Prima titulada "Ama" (estrenada al Festival de Màlaga, rebent la Biznaga de Plata a millor actriu principal, el Premi Feroz Puerta Oscura a millor pel·lícula, fins a acabar amb la nominació als premis Goya a millor guió adaptat). El seu següent projecte, el curtmetratge "Harta" (guanyador de tres Biznagas al Festival de Màlaga, Premi Gaudí a millor curtmetratge, entre d‘altres), li ha servit com a llavor pel segon llargmetratge, "La buena hija" que tindrà l’estrena al Festival Internacional de Tallinn. El 2024 va presentar la sèrie "Las Largas Sombras" (Clara Roquet, produïda per Disney+) com a segona directora i, durant aquesta darrera edició del Festival de San Sebastián es va projectar la sèrie "Querer" (Alauda Ruiz de Azúa), firmant com a coguionista del projecte, juntament amb Eduard Sola.

Laia Aubia

Laia Aubia

Va treballar com a investigadora i docent a la UPF i en la creació de l’Observatori de la Producció Audiovisual (OPA). El 2007 coordina la Barcelona-Catalunya Film Commission, el 2010 dirigeix l’àrea de distribució del Festival DocsBarcelona.

Des del 2018 és la Directora de l’Acadèmia del Cinema Català, organitzadora d’accions com els Premis Gaudí o el Premi Pepón Coromina, on coordina els processos previs de preselecció i totes les activitats formatives i de networking que les rodeja.

EN COL·LABORACIÓ AMB:

Taula rodona · El fascinant viatge de la producció

Dimarts 25 de novembre

De 18:30 h a 20:15 h

Auditori del Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries Catalanes, 38)

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

Darrere de cada pel·lícula, sèrie o documental hi ha un viatge ple de decisions creatives, reptes logístics i una bona dosi de visió estratègica. Aquesta sessió vol descobrir com s’aixeca un projecte audiovisual des de la seva primera idea fins que arriba a les pantalles, posant el focus en una figura clau no prou coneguda però essencial: la producció executiva. Des de la gestació del projecte, la cerca de finançament i coproductors, fins a la gestió dels equips i la coordinació amb creadors, cadenes i plataformes.

Els ponents explicaran com es construeix l’equilibri entre la creativitat i la viabilitat econòmica, com es prenen les grans decisions de producció i quines són les noves tendències que estan transformant el panorama audiovisual a Catalunya i arreu.

Una trobada imprescindible per entendre com la producció és molt més que logística i pressupostos: és visió, lideratge i passió per fer possible les històries que ens emocionen.

Amb Tono Folguera de Lastor Media, Mireia Graell de Ringo Media i Arlette Peyret de Brutal Media. Moderada per Xavier Atance de Benecé Produccions.

A més a més, comptarem amb la presència de:
  • Gerard Simó i l’Adriana Ulldemolins, integrants del Col·lectiu Vigília, creadores de L’edat imminent (projecte de la Setmana del Talent 2021). Pel·lícula nominada al Premi Gaudí a Millor Direcció Novella. Ha estat guardonada amb el Premi a Millor Guió Pel·lícula Espanyola al Festival de Gijón, ha obtingut la Menció Especial del Jurat al Festival de Cork, el Premi Nacional del Málaga Work in Progress 2023 i el Premi Especial al Festival de Giffoni.
  • Laura Torres, directora de Corral Negro (projecte de la Setmana del Talent 2023). Seleccionada al Festival International Short Film Festival Interfilm Berlin (secció Green Film Competition), al Festival Internacional de Cine de Almargo (secció oficial de curtmetratge nacional) i al London Awards International Film Festival (premi Best International Short Film – Winner Gold Documentary).
Tono Folguera

Tono Folguera

Tono Folguera té una trajectòria de més de 20 anys a la producció de documentals i ficcions. És fundador de les productores Lastor Media i Vilaüt Films i ha acompanyat directors i directores com Clara Roquet ("Llibertat"), Carla Simón ("Alcarràs"), Carlos Marques-Marcet ("Polvo serán"), Elena Martín Gimeno ("Creatura"), Mikel Gurrea ("Suro"), Marcel Barrena ("Mediterráneo"), Mounia Akl ("Costa Brava"), Patricia Font ("El mestre que va prometre el mar") y Carles Bosch ("Petitet"). Ha guanyat l‘Ós d’Or del Festival de Berlín 2022 per la pel·lícula Alcarràs. Entre els seus mèrits principals destaquen 3 Premis Goya de l‘Acadèmia de Cinema Espanyola, 10 Premis Gaudí de l’Acadèmia del Cinema Català, 3 nominacions als European Film Awards i 2 Biznagas d’or al Festival de Màlaga. La seva última producció, "Forastera" (Lucía Aleñar), ha guanyat el premi Fipresci al festival de Toronto.

Mireia Graell

Mireia Graell

L’any 2017 obre Ringo Media, productora compromesa amb narratives genuïnes. Alguns dels seus films recents son “Matria” d’Àlvaro Gago (estrenada a Berlinale-Panorama), “Diari de la meva sextorsió” de Patricia Franquesa (guardonada amb el Premi Gaudí a Millor Documental) o “La furia” de Gemma Blasco (estrenada a SXSW (Austin) i guanyadora de tres Biznagas al Festival de Málaga).

Arlette Peyret

Arlette Peyret

Directora de negoci i productora executiva amb més de 18 anys d’experiència en la indústria audiovisual, liderant el desenvolupament i la producció de sèries de televisió, pel·lícules, documentals i formats d’entreteniment.
Com a productora executiva, els seus crèdits inclouen “El Mapa de los anhelos” (Netflix, pendent d’estrenar), “Asalto al Banco Central” (Netflix), “Vintage” (3Cat), “La Academia” (Sony Pictures Television), “Las cintas de Rosa Peral” (Netflix), “Bienvenidos a Edén” (Netflix), “El Club de los Lectores Criminales” (Netflix), “El Caso Wanninkhof-Carabantes” (Netflix), “This is Football” (Amazon Prime), “Les de l’hòquei” (Netflix, 3Cat), “This is Art” (Movistar, 3Cat), entre d’altres.

Xavier Atance

Xavier Atance

El 1986 funda Benecé Produccions, on exerceix de gerent i dissenyador de producció. Ha estat president de PAC (2006-2012), president de PROA i membre de les juntes de FAPAE i PIAF. Actualment és membre de la junta del Clúster Audiovisual de Catalunya. Com a productor executiu de cinema ha participat en títols com “El sueño de Sigena”, “Mujeres calvas”, “El cadáver de Anna Fritz”, “Fènix 11·23”, “Les dues nits d’ahir”, “Maragall i la Lluna”, “Los condenados”, “El payaso y el Führer”, “Dies d’agost”, “El caso Pinochet”, “Cravan vs. Cravan”, entre d’altres. En televisió ha creat i produït formats com “Gent de Mercats”, “Helvètica” o “Bogeria a la pastisseria”. Paral·lelament, ha desenvolupat una àmplia tasca docent en universitats i màsters.

Meet the Experts · Animació

Dijous 27 de novembre

De 17:00 h a 18:45 h

Aula L/M del Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries Catalanes, 38)

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció
Les infraestructures i tecnologies de l’estratègia audiovisual catalana

Un punt de trobada per a conèixer en profunditat el treball de diferents professions audiovisuals de la mà de dones expertes que expliquen en conversa amb el públic assistent, el dia a dia de la seva tasca.

Enguany posem el focus en les tasques que es realitzen al voltant de l’animació amb Anna Solanas, Lyona Ivanova, Paula Martín, Daniela Belmonte i Yennifer Jaramillo.

Anna Solanas

Anna Solanas

El 2001 va rodar (juntament amb en Marc Riba) com a projecte de final de carrera "El negre és el color dels déus" que es va convertir en el primer curtmetratge realitzat pels dos i que va marcar l‘inici d’una col·laboració que ara compleix 18 anys. En aquest primer projecte van establir les bases del seu estil. Un estil molt influenciat per l‘animació infantil que es feia en els països de l’Europa de l‘Est i de l’antiga Unió Soviètica durant la segona meitat del segle XX, en què el titella és l’autèntica protagonista.

Amb la seva pròpia productora "I + G Stop Motion" (creada l‘any 2004) s’han produït disset curtmetratges. Els seus projectes han participat en més de dos mil festivals dels cinc continents, recollint més d‘un centenar de premis, entre els quals cal destacar una nominació als premis Goya, el Mélies d’Argent al Millor Curtmetratge Europeu i un premi Gaudí.

Al març de 2013 van ocupar una de les sales del prestigiós Museo da Marioneta de Lisboa exposant tots els protagonistes dels seus projectes.

Han donat conferències en festivals d‘animació internacionals: Anim’est de Bucarest (Romania), Animated Dreams de Tallin (Estònia), Multfilm de Krasnoyarks (Rússia), monstra de Lisboa (Portugal), FestAnka de Zilina (Eslovàquia), i han format part de jurats de festivals d’animació i cinema nacionals i internacionals.

Lyona Ivanova

Lyona Ivanova

Marta Puig (Lyona Ivanova) és realitzadora i ilustradora. Es va formar a l’ESCAC i
es va graduar l’any 2001 en l’especialitat de direcció. Com a projecte final de carrera va realitzar un curtmetratge en stop motion, “La bici roja”.

Des d’aleshores ha realitzat un centenar de videoclips per a grups como Love of Lesbian, Sidonie, Lori Meyers, Leiva, Carlos Sadness, Amaral, Pau Vallvé o The New Raemon…

En el món de la publicitat ha realitzat varis spots utilitzant la tècnica del stop motion per a clients com Mans Unides, Unicef, Estrella Damm, Royal i Nestlé.

Ha impartit classes de tècnica de stop motion dins el Master de Disseny Escenogràfic d’Elisava. Combina la realització amb la il·lustració. Fins la data ha publicat 20 llibres; el primer va ser el conte escrit per Santi Balmes de Love of Lesbian “Jo mataré monstres per tu”, i acaba de publicar “Sex¡oh!” on parla sobre la sexualitat femenina, educació sexual i la cerca del plaer. Actualment està en plena producció del seu primer llargmetratge d’animació “El dia que Ewan McGregor em va presentar els seus pares”.

Paula Martín

Paula Martín

És Environment Artist amb coneixements de Technical Art i experiència treballant amb motors gràfics com Unity i Unreal Engine.

L’any 2014 va cursar un Cicle Formatiu de Grau Superior en Animacions 3D, Videojocs i Entorns Interactius. En acabar-lo, el 2016, va continuar la seva formació amb un Grau en Creació Artística per a Videojocs.

Actualment treballa com a Artista d’Entorns a Penguin Armada i, anteriorment ha col·laborat com a freelance amb diverses companyies, entre les quals destaca Paradox Interactive. També compta amb experiència com a docent d’Art 3D en diferents escoles.

Daniela Belmonte

Daniela Belmonte

Amb una passió profunda per la narrativa i el cinema d‘animació, va iniciar la seva carrera com a generalista 3D després de graduar-se en Animació i Art Digital a Mèxic. Durant aquest període va descobrir la seva vocació per l’animació de personatges, fet que la va portar a un curs intensiu d’estiu a Vancouver Film School i que, posteriorment, va motivar el trasllat a Barcelona per especialitzar-se en animació i narrativa a Pepe School Land.

La seva trajectòria abasta projectes de videojocs, realitat virtual i publicitat, i ha col·laborat en produccions com una experiència VR de "Black Mirror" i el vídeo musical "Paranoia de Heartsteel", on va donar vida als icònics personatges de "League of Legends".

Després de la seva recent participació com a animadora al pilot de la sèrie independent Catwalk, el seu interès se centra actualment en l‘àmbit de l’animació independent, on busca explorar noves maneres de seguir millorant i de començar a explicar històries pròpies.

Yennifer Jaramillo

Yennifer Jaramillo

És animadora 3D formada a Pepe School Land, amb experiència en publicitat, desenvolupament de videojocs i projectes d’animació independents.

Ha treballat en campanyes publicitàries per a The Glenlivet, va col·laborar en el desenvolupament del videojoc de l’artista espanyol Okuda San Miguel, i recentment va participar al pilot de la sèrie independent "Catwalk", guanyadora del Next Lab Generation 2024.

Actualment forma part de l‘estudi d’animació Boni is Scared, on col·labora en un nou projecte independent. El seu enfocament combina la tècnica, la creativitat i la narrativa visual per donar vida a idees amb personalitat i emoció.

EN COL·LABORACIÓ AMB:

MeetInnovations

Dimarts 25 de novembre

De 15:30 h a 17:30 h

Sala Foyer del Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries Catalanes, 38)

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció
Les infraestructures i tecnologies de l’estratègia audiovisual catalana

MeetInnovations és un cicle de sessions dedicat a presentar i divulgar els projectes universitaris de recerca, investigació i empresarials més innovadors en el camp de l’audiovisual. Aquestes trobades serveixen com a punt de connexió entre estudiants, investigadors, docents i professionals del sector, amb l’objectiu de donar a conèixer recerques i solucions emergents que poden transformar el panorama audiovisual.

Cada sessió inclou presentacions de projectes, espais per al debat i oportunitats de networking, afavorint un intercanvi de coneixement que impulsa la col·laboració i inspira noves idees en tecnologies de l’audiovisual.

Aquesta és una iniciativa del grup de treball Universitat-Empresa-Tecnologia.

En aquesta ocasió podrem conèixer quatre projectes:

Apricot by Link3rs

AI&Music

CIT UPC – Centre d’Innovació i Tecnologia de la Universitat Politècnica de Catalunya

Presenten: Ferran Marques i Carles Sora, co-investigadors principals del projecte.

AI & Music powered by S+T+ARTS (Science, Technology & the Arts) ha estat un projecte europeu impulsat per Sónar, la UPC i Betevé que ha explorat els vincles entre la intel·ligència artificial i la creació musical. El programa ha combinat actuacions, tallers i recerca artística per mostrar les possibilitats del machine learning aplicat a la música. El Thinking Lab n’ha estat el centre neuràlgic, un espai de cocreació i debat entre artistes, científics i professionals. També s’han desenvolupat grups de cocreació que han experimentat amb xarxes neuronals, anàlisi d’emocions i captura de moviment. El projecte culmina amb un llibre blanc que ha recollit pràctiques emergents i reptes sobre música i IA.

Apricot by Link3rs

CLIPE

CIT UPC – Centre d’Innovació i Tecnologia de la Universitat Politècnica de Catalunya

Presenta: Maria del Mar Nicolàs, Departament d’Innovació i Transferència de la Tecnologia de la UPC.

El projecte CLIPE desenvolupa noves tècniques per crear i controlar personatges virtuals interactius, aprofitant els avenços en digitalització humana, intel·ligència artificial i tecnologies de visualització. S’enfoca a formar una nova generació d’investigadors mitjançant una xarxa multidisciplinària que integra universitats, centres de recerca i empreses. L’objectiu és abordar tant aspectes tècnics com competències transversals, combinant recerca acadèmica i aplicacions pràctiques. Participen socis europeus destacats, tant en l’educació com en la indústria, per garantir l’impacte i la transferència del coneixement. CLIPE busca enriquir els entorns virtuals fent-los més vius, poblats i interactius per a usos diversos com realitat virtual, simulació i continguts digitals immersius.

Un projecte de la investigadora Núria Pelechano.

Apricot by Link3rs

DocIA

Fundació Bosch i Gimpera (UB)

Presenta: Jordi Vitrià, professor de la Universitat de Barcelona i director de la Càtedra d’IA i Mitjans (UB-3Cat); i Patricia Huguet de Nextus.

DocIA és una iniciativa pionera, desenvolupada en col·laboració entre next us, la plataforma per a docents que volen educar en el pensament crític, i la Universitat de Barcelona, que explora com la intel·ligència artificial generativa pot transformar el valor educatiu dels documentals cinematogràfics. L’objectiu és ampliar la vida útil i l’impacte social del contingut documental, convertint-lo en una eina pedagògica que fomenta el pensament crític, la igualtat de gènere, la memòria històrica i l’ètica mediàtica.

Apricot by Link3rs

FotoNEX

StartUB!

Presenta: Yelena Smirnova, PhD Ideadora i impulsora de FotoNEX, investigadora i professora de la Universitat de Barcelona.

FotoNEX és una nova manera de connectar fotògrafs i clients. La seva missió és crear la plataforma de referència per a la reserva de serveis fotogràfics, garantint confiança, transparència, qualitat i facilitat tant per a fotògrafs com per a clients. Per als fotògrafs, FotoNEX ofereix eines per crear un perfil professional, mostrar el seu portafoli, gestionar el calendari i la disponibilitat, i rebre pagaments de manera segura. Per als clients, inclou un cercador avançat per especialitat i ubicació, comunicació directa, ressenyes verificades, programació de cites i un sistema de pagament que protegeix ambdues parts.

© 2020 Clúster Audiovisual de Catalunya

Web desenvolupat per La Saladeta