Les infraestructures i tecnologies de l’estratègia audiovisual catalana

Dimarts 26 de novembre

De 10 h a 11:30 h

Entrada gratuïta amb previa inscripció

Quina és l’estratègia tecnològica de l´industria audiovisual catalana?

El sector audiovisual està experimentant una profunda transformació conseqüència del desenvolupament tecnològic: l’aparició dels platós virtuals, l’experimentació i producció d’audiovisuals immersius, la utilització creixent de la IA o també de les tecnologies per a la producció remota. El sector audiovisual ha de fer front a múltiples reptes  d’innovació, que plantegen la necessitat de la creació i de la remodelació infraestructures i de modificar els processos de creació audiovisuals.

En aquesta sessió podrem escoltar les principals entitats públiques i privades actuals de la transformació tecnològica del sector, coneixerem de prop l’informe “Noves tecnologies per noves infraestructures audiovisuals a Catalunya” realitzat pel Clúster amb els seus socis; i a més a més, descobrirem una actualització dels avenços en la construcció de la Catalunya Media City en el espai de les tres xemeneies i dels nous grans platós al Parc audiovisual de Catalunya.

Amb la participació de Miquel Rutllant, President del Clúster Audiovisual de Catalunya; Mª Carmen Fernández Tallon, Chief Innovation Officer de MediaPro; Natàlia Prats, Directora d’Infraestructures Digitals i Tecnològiques a 3Cat; Xavier Cubeles, Investigador a Eurecat; Cristina Brandner, Gerent del Parc Audiovisual de Catalunya; Marc López, Director del programa Catalunya Media City.

Modera Xantal Llavina, periodista.

Miquel Rutllant

Miquel Rutllant

Enginyer superior en telecomunicacions per la UPC i MBA d’IESE. Ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat en empreses del sector audiovisual: director comercial de TVC Multimèdia a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i director territorial de l’enginyeria audiovisual Vitelsa. Des de 2012 és el director general del Grup Lavinia, un dels principals grups de continguts i serveis audiovisuals a Espanya. Actualment és president del Clúster Audiovisual de Catalunya.

Ma Carmen Fernández

Ma Carmen Fernández

Va començar la seva carrera en les àrees de I+D a Ericsson i Vodafone per ocupar després diversos càrrecs directius a RSLCOM.
Posteriorment, va ocupar diversos càrrecs com a Directora d’Operacions en empreses de disseny i fabricació dels primers equips de consum electrònic connectats i va ser Managing Director de la plataforma de streaming TotalChannel.
Es va incorporar a Grup Mediapro el 2014 col·laborant en diferents àrees de Desenvolupament de Negoci fins a ocupar la direcció d‘Innovació, en la qual s’han desenvolupat negocis en l‘àmbit del Synthetic content, el contingut immersiu, l’economia virtual i la producció virtual.

Natàlia Prats

Natàlia Prats

Va estar 17 anys treballant a diferents àmbits de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals començant amb els serveis interactius i projectes tècnics fins a liderar el departament de Compres Corporatives, tasca que va desenvolupar posteriorment al Futbol Club Barcelona i a Noucor Health del sector farmacèutic.
Fa un parell d’anys va tornar a la Corporació,- ara ja, 3Cat -, per dirigir l’àrea tècnica des d’on lidera els equips d’enginyeria, sistemes, comunicacions, explotació i emissió TV, Radio i Mitjans Digitals amb els que està aplicant les darreres novetats en infraestructures digitals i tecnològiques per dur a terme un projecte de transformació i actualització tecnològica de gran abast.

Xavier Cubeles

Xavier Cubeles

Responsable de la línia de cultura i turisme del departament de consultoria tecnològica d’Eurecat, Centre Tecnològic de Catalunya, on realitza serveis d’assessorament i de recerca aplicada relacionats amb la innovació i la transformació digital, verda i social d’aquestes activitats.
Al llarg de la seva trajectòria professional ha realitzat diversos estudis i projectes centrats en l’àmbit de les indústries culturals i creatives i, específicament, sobre del sector audiovisual.
Es professor associat del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

Cristina Brandner

Cristina Brandner

Va ser sòcia fundadora i directora de Neptuno Films Production (1991-2016), productora especialitzada en continguts de dibuixos animats. Va produir 25 sèries i 17 pel·lícules per televisió, amb coproduccions internacionals i vendes a més de 100 països.
Des de 2016 fins ara, és Gerent del Parc Audiovisual de Catalunya.

Marc López

Marc López

Llicenciat en Comunicació Audiovisual i Economia per la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Amb experiència tant en el sector privat com en el públic, ha dedicat tota la seva carrera professional al sector audiovisual. Abans del seu càrrec actual com a director del Programa Catalunya Media City, va exercir com a gerent i professor a l‘ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya) i va ocupar diversos càrrecs, entre ells director, a l’Àrea Audiovisual de l‘ICEC (Institut Català de les Empreses Culturals). També aporta coneixements financers com a antic analista financer de Natixis Coficiné, un banc francès especialitzat en el sector del cinema i l’entreteniment.

Xantal Llavina

Xantal Llavina

Periodista, Directora de continguts, Divulgadora TIC, Productora Executiva i Conferenciant. Actualment Directora i Presentadora del programa divulgatiu d’emprenedors, revolució digital, innovació i futur “Revolució 4.0” (Catalunya Ràdio- 3CAT, 9º Temporada), Directora i Productora executiva del programa “Ho he Superat” (3Cat-Catalunya Ràdio) i Subdirectora i Presentadora del “Som Revolució” (3CAT-Tv3: Com serà la Catalunya del 2030? 4º Temporada).
Aquests són els diferents mitjans de comunicació on ha treballat i col·laborat: ElPuntAvuiTV, TV3, Barça TV, BarcelonaTV, TVE, Canal 33, Ràdio 4- RNE, Catalunya Ràdio, RAC1, Punto Radio, El Periódico de Catalunya, Público-Públic i El Punt Avui.

20 casos pràctics de l’ús de la IA en continguts

Sèries, pel.lícules, documentals, televisió, animació…

Sessió Observatori Switch

Dilluns 25 de novembre

De 19 h a 20:30 h

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

Fa tres anys van aparèixer els primers generadors automatitzats d’imatge (DALL-E, Stable Diffusion, Midjourney…). En fa dos ChatGPT va revolucionar el panorama. És hora de veure com i per què l’audiovisual professional està fent servir realment la IA.

A la primera part de la sessió analitzarem, amb el Joan Rosés, editor de l’Observatori Switch i Collateral Bits, els exemples i casos més representatius d’ús de la IA en el contingut audiovisual i descobrirem, entre d’altres, com s’ha fet el documental sobre Brian Eno que canvia cada cop que es projecta; o bé com s’ha implantat la IA a la BBC o a les retransmissions i resums dels Jocs Olímpics de París, o bé a la pel·lícula La sociedad de la nieve o la sèrie La Mesías Tot un ventall de casos que serviran d’inspiració en l’ús pràctic de la intel·ligència artificial.

A la segona part parlarem amb el director de cinema i publicitat Joan Riedweg, nominat varies vegades als Premis Gaudí i autor del curtmetratge A secret i the Dark, realitzat íntegrament amb IA on experimenta amb diversos models de generació de contingut.

Si voleu estar al dia, podeu seguir la pàgina de Linkedin de l’Observatori Switch.

Joan Rosés

Joan Rosés

Editor de l‘Observatori Switch del Clúster Audiovisual de Catalunya i de Collateral Bits, publicació digital que analitza l’impacte de la tecnologia a la societat. És autor dels informes "L‘Audiovisual Augmentat"(2023) i "IA Behind the Screen" (2024). Durant més de vint anys ha dirigit projectes vinculats a la tecnologia i l’audiovisual i ha estat fundador i impulsor del Clúster Audiovisual de Catalunya.

Joan Riedweg

Joan Riedweg

Té una carrera que abasta diverses dècades, ha dirigit videoclips per a artistes reconeguts com Ska-p, Manolo García i Joan Manuel Serrat, La Oreja de Van Gogh, Estopa, Sabina, entre molts altres, sent pioner en el rodatge de videoclips en 3D.
Entre les seves obres més destacades es troben el llargmetratge “Xtrems” (2009), i els telefilms “Desclassificats” (2013) i “El Crèdit” (2014).
Ha estat pioner en molts dels seus treballs. Va dirigir el primer videoclip rodat en HD amb “Tres notas para decir te quiero” de Vicente Amigo, com també "Me tienes contenta" el primer videoclip rodat en 3D amb Pastora.
En l’àmbit de la docència, és professor de Realització Audiovisual Publicitària i Llenguatges escrits, orals i audiovisuals a la Universitat Autònoma de Barcelona, així com professor de muntatge a l’ECIB (Escola de Cinema de Barcelona).
En els dos darrers anys, ha realitzat dos curtmetratges amb intel·ligència artificial com "Autum tears" o "A Secret in the Dark".
Ha rebut diverses nominacions als Premis Gaudí per “Xtrems”, “Desclassificats” i “El Crèdit”.

La ficció inclusiva des de la creació d’històries

Dijous 28 de novembre

De 18:30 h a 19:45 h

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

La ficció influencia des de sempre a la societat implantant modes i maneres d’entendre el món. Un guió inclusiu fomenta el diàleg i la comprensió, trencant estereotips i prejudicis. Però com és un procés creatiu que té en compte la inclusió? Com treballen les caps de desenvolupament o les guionistes per tenir-ho en compte?
En aquesta sessió coneixerem el informe de l’ODA (Observatorio de la Diversidad en los Medios Audiovisuales) i compartirem reflexions amb Carles Mallol, guionista; Valentina Viso, guionista; Salima Jirari (Dones Visuals), consultora de projectes audiovisuals especialitzada en representació de la diversitat; Elena Crimental, Directora de comunicació de ODA (Observatorio de la Diversidad en los Medios Audiovisuales).
Modera Ana Joven, cap de desenvolupament de Minoria Absoluta.
Carles Mallol

Carles Mallol

Llicenciat en Comunicació Audiovisual en l’especialitat de Guió (Universitat Pompeu Fabra, 2003) i en Direcció i Dramatúrgia (Institut del Teatre, 2013), treballa com a guionista, com a autor i director teatral i com a docent.
Actualment, és el Director Argumental de la sèrie "Com si fos Ahir" (3Cat).
Com a guionista de televisió, ha treballat en sèries com "Ventdelplà" (Diagonal TV-3Cat) o "La Riera" (3Cat). També ha estat coguionista de telefilms com "Plou a Barcelona" (juntament amb Pau Miró).
Com a autor de teatre, la seva darrera estrena teatral ha estat "La vida pornogràfica", sota la direcció de Gorka Lasaosa, a la Sala Flyhard.

Valentina Viso

Valentina Viso

És guionista des de fa gairebé vint anys. Ha treballat amb cineastes com Mar Coll, Nely Reguera, Carla Simón, Aina Clotet, Celia Rico, Borja Cobeaga o Diego Vega. Per a televisió ha creat i escrit sèries per a TNT, Movistar, RTVEPlay i 3Cat. Les seves pel·lícules i sèries han estat seleccionades i premiades a festivals com Màlaga, Sant Sebastià, Locarno o Cannes Series. Actualment desenvolupa diversos projectes, i com a mentora i consultora de guió col·labora amb diverses institucions i FilmLabs com ESCAC, La Incubadora, NOKA Mentoring, Canvi de Plànol, Start Me Up i la Universitat Pompeu Fabra.

Salima Jirari

Salima Jirari

És consultora especialitzada en diversitat en l‘àmbit audiovisual. Assessora projectes de diverses productores i col·labora amb laboratoris i residències organitzats per entitats com Netflix o la Academia de Cine, tractant biaixos inconscients en el procés creatiu i qüestions de representació en els projectes en desenvolupament. A més, imparteix formació entorn la diversitat, igualtat i inclusió a l’audiovisual a diverses universitats, com la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat de Barcelona. Actualment col·labora en l’elaboració del Plan de Derechos Culturales del Ministerio de Cultura.

Elena Crimental

Elena Crimental

Directora de comunicació de l‘Observatori de la Diversitat als Mitjans Audiovisuals (ODA), des d’on busca impulsar una indústria i una societat més justos. Graduada en Periodisme i Comunicació Audiovisual i Màster en Guió de Cinema i Televisió, fa més de deu anys que treballa com a periodista cultural en mitjans com elDiario.es, AnaitGames o Loop. També té experiència escrivint ficció i forma part del grup de comèdia Algo Cutre.

Ana Joven

Ana Joven

Amb una trajectòria consolidada en la indústria audiovisual, ha contribuït a diverses produccions televisives, cinematogràfiques i teatrals al llarg dels anys.
Actualment, exerceix com a Cap de Desenvolupament a la productora Minoria Absoluta, on col·labora en la planificació i execució de projectes creatius tant de ficció com d’entreteniment.
Entre els seus treballs més recents destaquen la seva participació com a productora executiva al dating pel 3Cat “Love Cost”; i al talent show “Èpic Nails volum 2”. Així mateix, com a directora, ha estat implicada en formats com “Mónica y el sexo” (Amazon) o “Acoustic Home”; (HBO).
També ha col·laborat en altres produccions televisives, com a guionista en la sèrie “Batalla Monumenta”, “Persona Infiltrada” o “Tricicle 40 anys”. La seva implicació en projectes de renom com “Tu cara me suena”, “¡Ahora Caigo!” i “¡Mira quién baila!” ha enriquit el seu bagatge professional i la seva visió creativa.

10 anys de la Setmana del Talent

Dimarts 26 de novembre

De 18:30 h a 20:30 h

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

Fa deu anys celebràvem la primera edició del Pitching Audiovisual. Des de llavors, hem vist com més de 400 projectes han fet el seu camí, amb sèries, pel·lícules, documentals o videojocs que han pres vida pròpia. També hem vist com molts dels pitchers han emprès amb èxit el seu camí professional. Ara volem mirar enrere, junts, i repassar i celebrar els èxits personals de cadascun de vosaltres que heu format part d’aquesta trajectòria.

MeetInnovations

Dimarts 26 de novembre

De 12 h a 14 h

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

Cicle de sessions dedicat a conèixer els projectes universitaris de recerca i innovació relacionats amb l’audiovisual.

Aquesta iniciativa neix del grup de treball Universitat-Empresa-Tecnologia amb la voluntat d’apropar les empreses del Clúster als projectes universitaris.

CONFERÈNCIES I SESSIONS

Auditori del Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries Catalanes, 38)

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

Les infraestructures i tecnologies de l’estratègia audiovisual catalana

Dimarts 26 de novembre

De 10 h a 11:30 h

Entrada gratuïta amb previa inscripció

Quina és l’estratègia tecnològica de l´industria audiovisual catalana?

El sector audiovisual està experimentant una profunda transformació conseqüència del desenvolupament tecnològic: l’aparició dels platós virtuals, l’experimentació i producció d’audiovisuals immersius, la utilització creixent de la IA o també de les tecnologies per a la producció remota. El sector audiovisual ha de fer front a múltiples reptes  d’innovació, que plantegen la necessitat de la creació i de la remodelació infraestructures i de modificar els processos de creació audiovisuals.

En aquesta sessió podrem escoltar les principals entitats públiques i privades actuals de la transformació tecnològica del sector, coneixerem de prop l’informe “Noves tecnologies per noves infraestructures audiovisuals a Catalunya” realitzat pel Clúster amb els seus socis; i a més a més, descobrirem una actualització dels avenços en la construcció de la Catalunya Media City en el espai de les tres xemeneies i dels nous grans platós al Parc audiovisual de Catalunya.

Amb la participació de Miquel Rutllant, President del Clúster Audiovisual de Catalunya; Mª Carmen Fernández Tallon, Chief Innovation Officer de MediaPro; Natàlia Prats, Directora d’Infraestructures Digitals i Tecnològiques a 3Cat; Xavier Cubeles, Investigador a Eurecat; Cristina Brandner, Gerent del Parc Audiovisual de Catalunya; Marc López, Director del programa Catalunya Media City.

Modera Xantal Llavina, periodista.

Miquel Rutllant

Miquel Rutllant

Enginyer superior en telecomunicacions per la UPC i MBA d’IESE. Ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat en empreses del sector audiovisual: director comercial de TVC Multimèdia a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i director territorial de l’enginyeria audiovisual Vitelsa. Des de 2012 és el director general del Grup Lavinia, un dels principals grups de continguts i serveis audiovisuals a Espanya. Actualment és president del Clúster Audiovisual de Catalunya.

Ma Carmen Fernández

Ma Carmen Fernández

Va començar la seva carrera en les àrees de I+D a Ericsson i Vodafone per ocupar després diversos càrrecs directius a RSLCOM.
Posteriorment, va ocupar diversos càrrecs com a Directora d’Operacions en empreses de disseny i fabricació dels primers equips de consum electrònic connectats i va ser Managing Director de la plataforma de streaming TotalChannel.
Es va incorporar a Grup Mediapro el 2014 col·laborant en diferents àrees de Desenvolupament de Negoci fins a ocupar la direcció d‘Innovació, en la qual s’han desenvolupat negocis en l‘àmbit del Synthetic content, el contingut immersiu, l’economia virtual i la producció virtual.

Natàlia Prats

Natàlia Prats

Va estar 17 anys treballant a diferents àmbits de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals començant amb els serveis interactius i projectes tècnics fins a liderar el departament de Compres Corporatives, tasca que va desenvolupar posteriorment al Futbol Club Barcelona i a Noucor Health del sector farmacèutic.
Fa un parell d’anys va tornar a la Corporació,- ara ja, 3Cat -, per dirigir l’àrea tècnica des d’on lidera els equips d’enginyeria, sistemes, comunicacions, explotació i emissió TV, Radio i Mitjans Digitals amb els que està aplicant les darreres novetats en infraestructures digitals i tecnològiques per dur a terme un projecte de transformació i actualització tecnològica de gran abast.

Xavier Cubeles

Xavier Cubeles

Responsable de la línia de cultura i turisme del departament de consultoria tecnològica d’Eurecat, Centre Tecnològic de Catalunya, on realitza serveis d’assessorament i de recerca aplicada relacionats amb la innovació i la transformació digital, verda i social d’aquestes activitats.
Al llarg de la seva trajectòria professional ha realitzat diversos estudis i projectes centrats en l’àmbit de les indústries culturals i creatives i, específicament, sobre del sector audiovisual.
Es professor associat del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

Cristina Brandner

Cristina Brandner

Va ser sòcia fundadora i directora de Neptuno Films Production (1991-2016), productora especialitzada en continguts de dibuixos animats. Va produir 25 sèries i 17 pel·lícules per televisió, amb coproduccions internacionals i vendes a més de 100 països.
Des de 2016 fins ara, és Gerent del Parc Audiovisual de Catalunya.

Marc López

Marc López

Llicenciat en Comunicació Audiovisual i Economia per la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Amb experiència tant en el sector privat com en el públic, ha dedicat tota la seva carrera professional al sector audiovisual. Abans del seu càrrec actual com a director del Programa Catalunya Media City, va exercir com a gerent i professor a l‘ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya) i va ocupar diversos càrrecs, entre ells director, a l’Àrea Audiovisual de l‘ICEC (Institut Català de les Empreses Culturals). També aporta coneixements financers com a antic analista financer de Natixis Coficiné, un banc francès especialitzat en el sector del cinema i l’entreteniment.

Xantal Llavina

Xantal Llavina

Periodista, Directora de continguts, Divulgadora TIC, Productora Executiva i Conferenciant. Actualment Directora i Presentadora del programa divulgatiu d’emprenedors, revolució digital, innovació i futur “Revolució 4.0” (Catalunya Ràdio- 3CAT, 9º Temporada), Directora i Productora executiva del programa “Ho he Superat” (3Cat-Catalunya Ràdio) i Subdirectora i Presentadora del “Som Revolució” (3CAT-Tv3: Com serà la Catalunya del 2030? 4º Temporada).
Aquests són els diferents mitjans de comunicació on ha treballat i col·laborat: ElPuntAvuiTV, TV3, Barça TV, BarcelonaTV, TVE, Canal 33, Ràdio 4- RNE, Catalunya Ràdio, RAC1, Punto Radio, El Periódico de Catalunya, Público-Públic i El Punt Avui.

20 casos pràctics de l’ús de la IA en continguts

Sèries, pel.lícules, documentals, televisió, animació…

Sessió Observatori Switch

Dilluns 25 de novembre

De 19 h a 20:30 h

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

Fa tres anys van aparèixer els primers generadors automatitzats d’imatge (DALL-E, Stable Diffusion, Midjourney…). En fa dos ChatGPT va revolucionar el panorama. És hora de veure com i per què l’audiovisual professional està fent servir realment la IA.

A la primera part de la sessió analitzarem, amb el Joan Rosés, editor de l’Observatori Switch i Collateral Bits, els exemples i casos més representatius d’ús de la IA en el contingut audiovisual i descobrirem, entre d’altres, com s’ha fet el documental sobre Brian Eno que canvia cada cop que es projecta; o bé com s’ha implantat la IA a la BBC o a les retransmissions i resums dels Jocs Olímpics de París, o bé a la pel·lícula La sociedad de la nieve o la sèrie La Mesías Tot un ventall de casos que serviran d’inspiració en l’ús pràctic de la intel·ligència artificial.

A la segona part parlarem amb el director de cinema i publicitat Joan Riedweg, nominat varies vegades als Premis Gaudí i autor del curtmetratge A secret i the Dark, realitzat íntegrament amb IA on experimenta amb diversos models de generació de contingut.

Joan Rosés

Joan Rosés

Editor de l‘Observatori Switch del Clúster Audiovisual de Catalunya i de Collateral Bits, publicació digital que analitza l’impacte de la tecnologia a la societat. És autor dels informes "L‘Audiovisual Augmentat"(2023) i "IA Behind the Screen" (2024). Durant més de vint anys ha dirigit projectes vinculats a la tecnologia i l’audiovisual i ha estat fundador i impulsor del Clúster Audiovisual de Catalunya.

Joan Riedweg

Joan Riedweg

Té una carrera que abasta diverses dècades, ha dirigit videoclips per a artistes reconeguts com Ska-p, Manolo García i Joan Manuel Serrat, La Oreja de Van Gogh, Estopa, Sabina, entre molts altres, sent pioner en el rodatge de videoclips en 3D.
Entre les seves obres més destacades es troben el llargmetratge “Xtrems” (2009), i els telefilms “Desclassificats” (2013) i “El Crèdit” (2014).
Ha estat pioner en molts dels seus treballs. Va dirigir el primer videoclip rodat en HD amb “Tres notas para decir te quiero” de Vicente Amigo, com també "Me tienes contenta" el primer videoclip rodat en 3D amb Pastora.
En l’àmbit de la docència, és professor de Realització Audiovisual Publicitària i Llenguatges escrits, orals i audiovisuals a la Universitat Autònoma de Barcelona, així com professor de muntatge a l’ECIB (Escola de Cinema de Barcelona).
En els dos darrers anys, ha realitzat dos curtmetratges amb intel·ligència artificial com "Autum tears" o "A Secret in the Dark".
Ha rebut diverses nominacions als Premis Gaudí per “Xtrems”, “Desclassificats” i “El Crèdit”.

La ficció inclusiva des de la creació d’històries

Dijous 28 de novembre

De 18:30 h a 19:45 h

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

La ficció influencia des de sempre a la societat implantant modes i maneres d’entendre el món. Un guió inclusiu fomenta el diàleg i la comprensió, trencant estereotips i prejudicis. Però com és un procés creatiu que té en compte la inclusió? Com treballen les caps de desenvolupament o les guionistes per tenir-ho en compte?
En aquesta sessió coneixerem el informe de l’ODA (Observatorio de la Diversidad en los Medios Audiovisuales) i compartirem reflexions amb Carles Mallol, guionista; Valentina Viso, guionista; Salima Jirari (Dones Visuals), consultora de projectes audiovisuals especialitzada en representació de la diversitat; Elena Crimental, Directora de comunicació de ODA (Observatorio de la Diversidad en los Medios Audiovisuales).
Modera Ana Joven, cap de desenvolupament de Minoria Absoluta.
Carles Mallol

Carles Mallol

Llicenciat en Comunicació Audiovisual en l’especialitat de Guió (Universitat Pompeu Fabra, 2003) i en Direcció i Dramatúrgia (Institut del Teatre, 2013), treballa com a guionista, com a autor i director teatral i com a docent.
Actualment, és el Director Argumental de la sèrie "Com si fos Ahir" (3Cat).
Com a guionista de televisió, ha treballat en sèries com "Ventdelplà" (Diagonal TV-3Cat) o "La Riera" (3Cat). També ha estat coguionista de telefilms com "Plou a Barcelona" (juntament amb Pau Miró).
Com a autor de teatre, la seva darrera estrena teatral ha estat "La vida pornogràfica", sota la direcció de Gorka Lasaosa, a la Sala Flyhard.

Valentina Viso

Valentina Viso

És guionista des de fa gairebé vint anys. Ha treballat amb cineastes com Mar Coll, Nely Reguera, Carla Simón, Aina Clotet, Celia Rico, Borja Cobeaga o Diego Vega. Per a televisió ha creat i escrit sèries per a TNT, Movistar, RTVEPlay i 3Cat. Les seves pel·lícules i sèries han estat seleccionades i premiades a festivals com Màlaga, Sant Sebastià, Locarno o Cannes Series. Actualment desenvolupa diversos projectes, i com a mentora i consultora de guió col·labora amb diverses institucions i FilmLabs com ESCAC, La Incubadora, NOKA Mentoring, Canvi de Plànol, Start Me Up i la Universitat Pompeu Fabra.

Salima Jirari

Salima Jirari

És consultora especialitzada en diversitat en l‘àmbit audiovisual. Assessora projectes de diverses productores i col·labora amb laboratoris i residències organitzats per entitats com Netflix o la Academia de Cine, tractant biaixos inconscients en el procés creatiu i qüestions de representació en els projectes en desenvolupament. A més, imparteix formació entorn la diversitat, igualtat i inclusió a l’audiovisual a diverses universitats, com la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat de Barcelona. Actualment col·labora en l’elaboració del Plan de Derechos Culturales del Ministerio de Cultura.

Elena Crimental

Elena Crimental

Directora de comunicació de l‘Observatori de la Diversitat als Mitjans Audiovisuals (ODA), des d’on busca impulsar una indústria i una societat més justos. Graduada en Periodisme i Comunicació Audiovisual i Màster en Guió de Cinema i Televisió, fa més de deu anys que treballa com a periodista cultural en mitjans com elDiario.es, AnaitGames o Loop. També té experiència escrivint ficció i forma part del grup de comèdia Algo Cutre.

Ana Joven

Ana Joven

Amb una trajectòria consolidada en la indústria audiovisual, ha contribuït a diverses produccions televisives, cinematogràfiques i teatrals al llarg dels anys.
Actualment, exerceix com a Cap de Desenvolupament a la productora Minoria Absoluta, on col·labora en la planificació i execució de projectes creatius tant de ficció com d’entreteniment.
Entre els seus treballs més recents destaquen la seva participació com a productora executiva al dating pel 3Cat “Love Cost”; i al talent show “Èpic Nails volum 2”. Així mateix, com a directora, ha estat implicada en formats com “Mónica y el sexo” (Amazon) o “Acoustic Home”; (HBO).
També ha col·laborat en altres produccions televisives, com a guionista en la sèrie “Batalla Monumenta”, “Persona Infiltrada” o “Tricicle 40 anys”. La seva implicació en projectes de renom com “Tu cara me suena”, “¡Ahora Caigo!” i “¡Mira quién baila!” ha enriquit el seu bagatge professional i la seva visió creativa.

10 anys de la Setmana del Talent

Dimarts 26 de novembre

De 18:30 h a 20:30 h

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

Fa deu anys celebràvem la primera edició del Pitching Audiovisual. Des de llavors, hem vist com més de 400 projectes han fet el seu camí, amb sèries, pel·lícules, documentals o videojocs que han pres vida pròpia. També hem vist com molts dels pitchers han emprès amb èxit el seu camí professional. Ara volem mirar enrere, junts, i repassar i celebrar els èxits personals de cadascun de vosaltres que heu format part d’aquesta trajectòria.

MeetInnovations

Dimarts 26 de novembre

De 12 h a 14 h

Entrada gratuïta amb prèvia inscripció

Cicle de sessions dedicat a conèixer els projectes universitaris de recerca i innovació relacionats amb l’audiovisual.

Aquesta iniciativa neix del grup de treball Universitat-Empresa-Tecnologia amb la voluntat d’apropar les empreses del Clúster als projectes universitaris.

© 2020 Clúster Audiovisual de Catalunya

Web desenvolupat per La Saladeta