© 2020 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
En un moment de transformació profunda ens hem vist forçats a reavaluar i reflexionar sobre el que significa ésser humà i la nostra manera de viure, relacionar-nos i consumir. Les marques que millor s’estan adaptant a aquest canvi de paradigma són aquelles que tenen clara la seva raó de ser, que guien les seves decisions en el seu propòsit.
El Branded Content, per la seva banda, és un actiu de comunicació produït per una marca amb la finalitat de transmetre els seus valors i connectar amb una audiència que li dedica el seu temps en trobar-la rellevant. Analizem diverses formes en què s’erigeix com el canalitzador del propòsit de les marques. Amb Ana Palencia, Carlos Sanchez-Llibre i Marc Ros. Conduït per Leticia Iglesias.
En temps de confinament s’han produït canvis destacables en el consum audiovisual, alhora que hem observat una acceleració en l’aplicació de tecnologies per a la personalització dels continguts. En paral·lel, s’està posant de relleu la necessitat d’adoptar valors com el consum sostenible, mentre les marques mostren el seu compromís social.
Davant aquesta nova normalitat ens preguntem si també estem davant d’un nou paradigma de la comunicació, quines seran les necessitats en els entorns laborals de teletreball, com s’han modificat els hàbits, l’oci i les necessitats dels consumidors i què n’esperen de les marques, les quals s’han de mostrar adaptables i resilients. Amb Jordi Urbea, Cristina Vall-Llosada i Pol Vilà. Conduït per Xantal Llavina.
Ni controlables ni predictibles: efímers i impulsius. Millennials i generació Z viuen de mica en mica més aliens a les estructures sòlides que coneixem. Qui són? Com són? Com actuen? La manera en què entenen el món marca com es relacionen amb els béns de consum. Per a les marques i agències el repte rau en comprendre’ls i crear continguts amb què empatitzin. N’hi ha prou en traduir els missatges al seu llenguatge per impactar-los? Quins canals tenim per arribar-hi i de quina manera és més efectiu fer-ho? Amb Adrià Farrero, Jordi Rosàs, Noemí Cuní i Laia Mas.
El 2018 les marques van invertir més de 2.500 milions d’euros només en influencers a Instagram. Unes quantitats que reflecteixen la gran aposta que les principals marques estan fent a les xarxes socials i als nous entorns digitals.
Amb l’objectiu d’analitzar aquest fenomen el Zoom Marques convida una selecció dels influencers i celebrities amb més impacte i experiència en màrqueting d’influencers per a que les agències, marques i productores puguin explorar les possibilitats que aquesta via representa pels seus negocis. Amb Santi Millán, Lucas Lorén, Ona Carbonell, Daniel Illescas i Roc Massaguer.
Targets que es transformen en audiència. Plataformes tecnològiques que són noves televisions. Valors de marca que es transformen en continguts. Fa temps que les marques exploren noves fòrmules per promocionar els seus productes. Des de la publicitat televisiva, a internet o les xarxes socials, fins als nous formats com el branded content i la realitat virtual.
Però hi ha una nova estratègia que les marques estan començant a explorar: la creació de mitjans audiovisuals propis.Canals de TV, aplicacions, plataformes online amb contingut propi… Un nou model que obre nous camins en la relació entre el sector audiovisual, les agències i les marques. Amb Lavínia Next, Obra Social La Caixa, &Rosàs, Zoopa i Nestlé TV.
La realitat virtual, augmentada o immersiva transforma el llenguatge audiovisual i s’implanta de forma accelerada en tots els àmbits de la comunicació. Les marques, doncs, troben en la realitat virtual una nova manera de connectar amb els públics, seduint-los, informant-los, divertin-los i fent-los participar. En el Zoom Marques d’analitzen els casos d’èxit d’aplicació d’auqesta tecnologia a la comunicació publicitària. Amb Visyion, Iberdrola, Antaviana, Metropolitana, Create, i Minushu.
Segona trobada de marques, agències i productores audiovisuals on es van presentar els casos d’èxit de Gas Natural Fenosa i El Terrat.
Primera trobada del Zoom Marques amb Damm, Oglivy, Gestmusic i la CCMA.