Contingut publicat al butlletí Switch número 7 l’octubre de 2022.

Netflix crea NFTs per a conèixer millor l’audiència

Al maig, Netflix va crear 9 NFTs, cadascun amb una escena de la tercera temporada de la sèrie de ciència ficció Love, Death + Robots. Més que per a guanyar diners, li han servit per a conèixer millor els gustos de l’audiència i preparar la quarta temporada de la sèrie. Quartz.

  • Mitjans diversos temptegen el mercat: CNN, Time, South China Morning Post, Forbes Wunderman Thomson.
  • Anthony Hopkins també ho provaVanity Fair.

Per què i quant ha caigut el mercat NFT

La caiguda dels mercats financers durant el 2022 ha impactat fortament el mercat NFT. Per primera vegada en la història dels NFT, les activitats relacionades amb el seu comerç ja no són rendibles. Tot i un context econòmic complicat, s’observen algunes tendències positives al voltant del metavers i els serveis, fet que podria revitalitzar els mercats. Sembla que la indústria ha entrat en una fase de reconstrucció. Aquesta és la principal conclusió de l’informe del segon trimestre del 2022 que publica Non Fungible.

Coneixes els NFT dinàmics?

Els living assets són NFT que poden evolucionar i canviar en funció de múltiples factors, generant un compromís molt més enllà dels col·leccionables. Freeverse és una empresa catalana especialitzada en living assets.

El futbol fia part del negoci als NFT

Al juliol, el Barça va vendre un NFT del gol de Johan Cruyff l’Atlético de Madrid el 1973 per 693.000 dòlars. Aquesta és una de les moltes operacions amb NFT que estan fent els clubs de futbol. Les explica la revista Wired.