Contingut publicat al butlletí Switch número 9 al febrer de 2023.

Les plataformes OTT es multipliquen

Es multipliquen les iniciatives per disposar de plataformes d’streaming.

  • Catalunya: A l’anunci de la CCMA de construir una OTT catalana s’hi ha afegit el llançament de CaixaForum+ de continguts culturals i científics, i la Xarxa Audiovisual Local (XAL), que els pròxims dies presentarà el seu projecte d’OTT. Ja fa uns mesos es va posar en marxa la plataforma del Liceu.
  • Espanya: La Filmoteca espanyola invertirà dos milions d’euros en crear una plataforma d’streaming gratuïta.
  • EEUU: Youtube prepara una oferta gratuïta de canals de televisió finançada amb publicitat. De moment, sembla que es concentrarà als Estats Units per competir amb altres serveis com Roku TV, Pluto TV o Fox. Si funciona, la veurem aquí.

El futur tendeix a les plataformes d’agregació (Accenture)

L’informe d’Accenture Reinvent for Growth centrat en el futur de l’streaming conclou que els consumidors estan cansats de la fragmentació de plataformes i d’haver de disposar de diversos serveis per accedir al contingut que desitgen.

  • Un 86%, volen una plataforma tot en un per simplificar les seves experiències d’entreteniment amb streaming de vídeo, esports, xarxes socials i comerç electrònic.
  • Més de la meitat (55%) se senten aclaparats per la quantitat de serveis de transmissió que poden triar.

Segons la consultora, s’imposa reinventar els models d’agregació de contingut que ja van triomfar fa uns anys. Accenture

  • Des del 2021, Itàlia disposa de ItsArt, una plataforma d’streaming oberta a tota Europa que agrupa l’oferta de cinema italià i continguts culturals.