La Setmana del Talent Audiovisual es consolida i referma el creixement dels Pitching
La Setmana del Talent Audiovisual es consolida. Naixia aquest any com a resposta a les demandes del sector i al creixement del que fins ara havia estat el Pitching Universitat-Indústria (celebrat amb èxit durant dues edicions), i ho ha fet amb força.
La Setmana no només ha mantingut les sessions de pitching, sinó que ha incorporat el Mercat de Nous Professionals, espai concebut perquè una selecció de candidats s’entrevistin amb empreses de l’audiovisual que busquen professionals. També ha comptat amb un conjunt d’activitats paral·leles: tallers, conferències, taules rodones, estudis de cas i sessions de ‘networking’.
Les xifres, aquest any, continuen fent palesa la il·lusió i la confiança que tant la indústria com les universitat dipositen en aquesta iniciativa del Clúster Audiovisual de Catalunya que vol crear ponts entre els professionals del sector i el talent emergent. La Setmana, representada per 20 centres universitaris, ha comptat amb més de 1.000 assistents i més de 130 reunions. Pel que fa als pitching, hi ha format part 80 empreses i entitats del sector audiovisual i 43 nous professionals, i s’han presentat 24 projectes audiovisuals en quatre categories: Ficció, No ficció, noves finestres (com videojocs i transmèdia) i formats de TV. En aquest sentit, cal dir que les empreses participants han destacat la millora en el nivell de qualitat dels projectes respecte anys anteriors. També, cal esmentar el fet que un 67% dels projectes han estat presentats per dones.
La trobada, única a tot Europa, ha tingut lloc del 28 a l’1 de desembre al CCCB. A més de la major part de centres universitaris catalans que imparteixen audiovisual, enguany també hi han participat les universitats de Copenhagen, la Complutense de Madrid, del País Basc, A Coruña i València.
Deixa una resposta
Vols unir-te a la conversa?No dubtis a contribuir!