Contingut publicat al butlletí Switch número 24 al juliol de 2025.
La publicitat, al punt de mira de la IA
El festival de publicitat Cannes Lions 2025 ha constatat la incertesa sobre els efectes de la IA al sector publicitari. Les agències creatives tenen l’esperança que la IA serveixi per automatitzar rutines, millorar la productivitat i, per tant, els marges, i continuar sent útils en un nou món on les plataformes i els automatismes faran bona part de la feina.
Però el context no ajuda:
- Meta ha anunciat que el 2026 permetrà que les marques creïn directament els seus anuncis.
- El canal britànic Channel 4 facilitarà que les petites i mitjanes empreses generin anuncis amb IA directament a la seva plataforma de streaming.
- Els grans hòldings publicitaris no volen deixar passar el tren de la IA. WPP diu que invertirà 400 milions de dòlars cada any en una plataforma pròpia. Ogilvy, una de les empreses del grup, anuncia 700 acomiadaments i més integració d’IA. El grup Publicis ja n’ha invertit 500 milions.
- La publicitat digital s’hi aboca. El 51% dels anunciants que utilitzen vídeos en mitjans digitals fan servir IA generativa i un 34% ho està provant. Només un 15% s’hi resisteix. Son dades de l’informe 2025 Digital Video Ad Spend & Strategy Report de la IAB.
- László Gaál, un dels creatius amb IA més sol·licitats per les marques, explica la dificultat d’aquesta tecnologia: “El ritme de canvi tecnològic és tan ràpid que ningú no el pot adoptar. Tot el que dic a un client el primer dia no serà cert d’aquí a tres mesos”.