Zoom Marques 2022 – Events & Brands

La novena edició del Zoom Marques, la jornada anual organitzada pel Clúster Audiovisual de Catalunya que enguany es va celebrar el 20 de gener a l’Auditori de Foment del Treball, va situar en el centre del debat el poder de l’audiovisual en els esdeveniments com a eina clau per les marques. Sota el títol “Events&Brands”, la jornada va comptar amb ponents de renom internacional que van analitzar en una taula rodona els reptes i les innovacions del sector audiovisual i dels esdeveniments en el context actual mitjançant casos d’èxit a nivell mundial.

El sector dels esdeveniments s’ha vist forçat a mantenir una capacitat d’adaptació i flexibilitat permanent davant de contínues cancel·lacions i canvis constants en els formats i protocols sanitaris. Mike Blackman, director General d’Integrated Systems Europe (ISE), la fira audiovisual de referència mundial, va compartir els motius d’ajornar l’edició de Barcelona, que tenen a veure amb l’extensió de la variant Omicron per tot Europa, tot dificultant especialment la mobilitat. Blackman també va valorar les bones relacions que ISE ha establert amb Barcelona i Catalunya, des dels governs i institucions fins a entitats com el Clúster Audiovisual de Catalunya, i va confirmar que hi està mantenint converses per allargar l’estada de la fira a la ciutat més enllà de 2023. Per altra banda, Blackman va destacar la proximitat i bona comunicació amb el Mobile World Congress (MWC).

El Zoom Marques 2022 també va comptar amb Carlos Henao, director de Màrqueting de Sono Team i la moderació de Pipo Serrano, periodista especialitzat en territoris i temàtiques digitals, als quals s’hi van afegir Carlos Ortet, CEO de l’agència creativa Zoopa, Albert Grau, CEO de la productora Puck. El debat va girar al voltant de com l’audiovisual s’ha convertit en un suport essencial per garantir la celebració dels esdeveniments en l’entorn digital durant la pandèmia. Aquesta conjuntura ha accelerat la digitalització, amb l’explosió de nous elements en els entorns virtuals com la realitat augmentada, els platós en 3D o el Metavers que han suposat un revulsiu per al sector audiovisual i dels esdeveniments. En aquest context, els esdeveniments -en els seus nous models i formats- s’estan convertint en una eina fonamental per a les marques: un espai on connectar i establir un vincle emocional amb l’audiència, transmetre els seus valors, i fidelitzar l’audiència. En aquest panorama, l’audiovisual ha adquirit un rol clau per crear experiències úniques i genuïnes de gran impacte.

Carlos Henao, director de Màrqueting de Sono Team, va destacar el paper clau de la tecnologia a través del cas de Gamergy, una de les trobades de eSports més importants d’Espanya que se celebra anualment a Ifema Madrid i a la qual Sono aporta tot el suport tecnològic audiovisual. Gamergy és el paradigma d’esdeveniment presencial massiu (més de 600.000 assistents) en què convergeixen espai real i virtual, de gran atractiu per les marques. En aquest cas, la tecnologia no només multiplica la capacitat de generar continguts i impactar les audiències, sinó que facilita la interactivitat entre el públic i les marques i permet extreure mètriques i dades sobre les audiències.

Joel Mestre, director General de NEP Group Spain, que finalment no va poder intervenir en l’acte de forma presencial, va compartir amb els assistents un vídeo de cas sobre la Red Bull Batalla de los Gallos, una competició anual de freestyle rap (combats verbals improvisats entre rapers). L’esdeveniment, patrocinat per Redbull, s’ha convertit en els últims anys en un fenomen viral que omple estadis i que se segueix per streaming de forma massiva arreu del món.