© 2020 Clúster Audiovisual de Catalunya
Web desenvolupat per La Saladeta
Els platós de producció virtual amb pantalles led estan cridats a revolucionar el món del cinema i l’audiovisual. El món de les localitzacions canviarà: des de qualsevol estudi podem estar a una platja de Carib, al mig del mar o en plena selva. Gràcies a motors gràfics com Unreal Engine, podem fins i tot recrear escenaris imaginaris i modificar-los a temps real. El cas més paradigmàtic és el de The Mandalorian, que va perfeccionar la producció virtual amb pantalles led i la va donar a conèixer a nivell mundial.
Però, com es treballen exactament els continguts per a aquest tipus de produccions? Quines són les tecnologies i les infraestructures necessàries? Es redueixen realment els costos? Com s’actualitzen els rols de direcció, adreça artística i actors?
Amb Alex Tomàs, Sales Manager Iberia de Infiled, Toni Mena CTO de FX Animation Barcelona 3D & Film School, Ruben Plaza, Solutions Specialist EMEA de disguise i Miquel García, responsable de postproducció de Gestmusic (Banijay Iberia).
Modera Javier Salinas, Responsable de la Unidad de Innovación y Producción Audiovisual de la Universidad CEU San Pablo.
En aquesta sessió, el Clúster va portar a Lux Machina, empresa amb seu a Califòrnia, que ens va explicar l’evolució i el funcionament de la producció virtual, camp en el que són pioners, a través de casos pràctics com ara els de House of the Dragon, The Mandalorian o Bullet Train. Així doncs, vam explorar l’ampli espectre de tècniques i aplicacions sota el paraigües de la ICVFX (In-camera visual effects), les quals s’adapten a una àmplia varietat de pressupostos i resultats creatius. També vam poder conèixer els nous perfils professionals que neixen en aquest context, així com els seus rols i interaccions en el set.
Lux Machina porta més d’una dècada dedicant-se a la producció virtual. Després d’Oblivion (2013), Lux es va aliar amb ILM per dur a terme la primera temporada de The Mandalorian (2019). Recentment, ha dissenyat i gestionat la producció virtual de projectes com House of the Dragon (2022).
Amb David Gray, Managing Director de Lux Machina, pertanyent a NEP Group.
En col·laboració amb:
Jornada de reflexió amb les empreses dedicades als serveis audiovisuals amb la voluntat de posar en valor aquest segment de l’audiovisual. Una sessió de treball on es van analitzar els principals reptes del sector i les possibles solucions. A més, es van crear sinergies i oportunitats entre les empreses.
Amb Sergi Maudet director general d’Ovide.
Aquesta va ser la primera trobada amb les principals plataformes catalanes OTT. Amb l’objectiu de saber com veuen el futur del sector audiovisual de Catalunya i dels continguts en català en el nou escenari europeu en què les plataformes OTT es posicionen com un dels principals punts d’accés a l’entreteniment, la TV i els continguts de les indústries creatives. Quins reptes tenim com a indústria? Seria possible trobar una estratègia conjunta, en defensa del sector, la producció catalana i la llengua? Aquesta va ser una primera jornada de plataformes catalanes amb el sector, un moment de debat i networking.
Amb Rosa Romà, Presidenta del Consell de Govern de la CCMA; Marc Melillas, Conseller Delegat de La Xarxa Audiovisual Local; Juan Carlos Tous, CEO de Filmin; Valentí Oviedo, Director general en Fundació del Gran Teatre del Liceu; i Mireia Gubern, Cap de Continguts Digital de Fundació La Caixa. Va moderar Víctor Sala, Codirector y programador del Serielizados Fest.
Els concerts han tornat a primera fila després de la pandèmia incorporant innovacions d’última generació. Com ha canviat la posada en escena? Què vol l’espectador? Ha canviat l’experiència de l’usuari?
Vam generar un debat amb els assistents per treballar conjuntament els escenaris de futur d’aquest àmbit de l’audiovisual.
Amb Jordi Herreruela, president de la Fundació BcnMusicLab i director del Festival Cruïlla; Joel Mestre, country manager de NEP Group; i Joan Roset, CEO de Cymatic.
L’oferta formativa a l’àrea tecnològica, així com els perfils professionals demanats pel sector, són cada cop més extensos. En aquesta sessió es van presentar 4 projectes de creació pròpia procedents del Pitching Audiovisual Universitat-Indústria de la Setmana del Talent 2022, organitzat anualment pel Clúster Audiovisual de Catalunya. Es van presentar IMPACTO (instal·lació interactiva) de Gerard Valls, PIXEL SOUND (aplicació) de Thalia Escribano, REMOTE (realitat virtual) de David Mallén i RUNES (Podcast) de Guillem Perramon. Els va acompanyar el jurat format per Vanesa Alarcón, Mònica Andreu i David Villareal.
La relació entre el sector audiovisual i el sector turístic no para d’enfortir-se. Quines oportunitats ofereix la relació entre les dues indústries? Vam poder conèixer dos exemples innovadors del binomi turisme i audiovisual.
Es va presentar el projecte Terres que aplega el Terres Travel Festival i el Terres CHECK-IN. Per una banda, el Terres Travel Festival – Films & Creativity que reuneix les produccions que promouen la descoberta d’entorns naturals i desenvolupament sostenible. Per altra banda, el Terres CHECK-IN International Hospitality Film Awards celebra la competició del Terres Festival relativa als serveis turístics.
També es va presentar Lavinia Services, que va explicar el seu projecte d’oficines d’informació turístiques immersives que pretenen ser un punt de contacte amb el visitant amb una important component emocional. A la vegada li permet obtenir tota la informació detallada. És una barreja de tecnlogies que vol aportar immersivitat i autogestió.
Amb Ignasi Marcet, director de Exhibit a Lavinia Services; i Santi Valldepérez, CEO de Terres Landscape and Travel Communication.
El Clúster va organitzar 8 conferències als principals escenaris i a l’espai Àgora de l’estand del Clúster, compartit amb l’Ajuntament de Barcelona. 16 empreses sòcies van estar presents en estands propis, a l’estand d’ACCIÓ i a l’estand del Clúster. Vam participar a l’ISE Open Innovation Challenge.