Europa de l’Est: oportunitats del mercat audiovisual

Els països de l’Europa de l’Est ofereixen una bona oportunitat de creixement per al sector audiovisual i per a empreses catalanes que vulguin obrir-hi mercat. Aquesta és la principal conclusió de la jornada de treball interna per a socis que el Clúster ha organitzat juntament amb ACCIÓ.

Albert Lorente, coordinador de les indústries de l’experiència a ACCIÓ, ha presentat les facilitats i serveis que l’agència de la Generalitat ofereix a les empreses catalanes que volen obrir mercat a l’exterior: des de l’assessorament i el coneixement dels mercats, l’establiment d’empreses a l’exterior, plataformes d’aterratge empresarial, a missions empresarials, suport a la contractació pública internacional o ajudes econòmiques inicials.

Michal Chabasiewicz, delegat d’ACCIÓ a Varsòvia (Polònia), ha advertit que el mercat audiovisual està en creixement i que hi ha una necessitat de professionals i serveis qualificats especialment en àmbits com els videojocs o la realitat virtual.

Jorge Salgado, delegat d’ACCIÓ a Eslovènia, ha presentat l’oficina de creació recent que abasta diversos països de la zona com Sèrbia, Croàcia, Romania, Hongria. Tot i ser un país petit, Eslovènia ofereix bones oportunitats de creixement del mercat audiovisual. Des de l’oficina d’Acció s’ha entrat en contacte amb el Clúster Audiovisual de Croàcia per establir col·laboracions futures amb el Clúster Audiovisual de Catalunya.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari