• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube
  • LinkedIn
  • REP LA NEWSLETTER
  • FES-TE SOCI
  • CONTACTE
  • Català Català Català ca
  • Español Español Spanish es
  • English English English en
Clúster Audiovisual
  • INICI
  • CLÚSTER
  • ÀMBITS DE TREBALL
  • PROJECTES
    • FIRA ISE
    • ZOOM MARQUES
    • SETMANA DEL TALENT
    • PACTE DEL TALENT
    • TALENT OBERT
    • INPUT 2022
  • SOCIS
  • PLAY
  • ACTUALITAT
    • AGENDA
    • NOTÍCIES
  • Català
    • Spanish
    • English
  • Cercar
  • Menu Menu

Distribució online. Noves estratègies, nous continguts, nous usuaris

27 de gener de 2017/0 Comments/in /by admin

Podem dir que l’última dècada ha estat la de la irrupció de les plataformes online de distribució audiovisual. En poc temps, hem vist com un nombre cada cop més gran i divers d’empreses s’incorporaven a aquest model de negoci. Ha estat i és, en certa manera, un boom. Actualment el sector inclou des de plataformes locals pioneres especialitzades en l’oferta online de cinema independent fins a multinacionals amb productes de gran consum.

És per això, per entendre el moment actual d’aquest sector i analitzar les tendències que l’afecten, que el Clúster ha organitzat, en el marc del Saló del Cinema i de les Sèries, la sessió “La Distribució Online. Noves estratègies, nous continguts, nous usuaris”, aplegant una representació significativa i diversa d’aquells projectes dedicats a la distribució online: Movistar+, Filmin, Flooxer, Tviso i Wuaki. Una sessió moderada per Alex Bas, responsable de continguts i nous formats de Diagonal TV.

Ha obert la sessió, Emilio Sánchez, responsable de vídeo online de Atresmedia (Antena 3 i La Sexta), presentant Flooxer, una plataforma de recent creació especialitzada en la distribució i producció de vídeo curt, no només basada en l’atracció de nous creadors, sinó en els nous consumidors. “Reunim youtubers, nous formats curts de ficció…, sempre amb l’objectiu d’arribar a nous públics. ”

De fet, és sobre el perfil del consumidor, dels nous públics, i la seva situació davant les noves formes de distribució online que tot seguit ha centrat la seva intervenció Quino Fernández, representant de Tviso, una plataforma que no crea ni distribueix sinó que gestiona el consum dels usuaris. “Nosaltres creiem que els consumidors necessiten un accés unificat al contingut. I el problema és que aquesta opció encara no hi és. Cal una plataforma on puguin veure de tot. Contingut de tot tipus, també sobre temes minoritaris.”, ha afirmat Fernández.

Un dels projectes que ha apostat, des del seu inici, per una oferta no basada en el gran consum sinó en la segmentació, és Filmin, una plataforma pionera que ofereix cinema i sèries “off Hollywood” (independent). El seu representant, Joan Carles Tous, ha aclarit que el seu model descansa en una comunicació molt centrada en les xarxes socials i en la creació de comunitats cinèfiles, en consonància amb festivals i projectes de tot l’estat espanyol.

Si Filmin es va centrar, des del principi, en el consum d’àmbit més local i especialitzat, Wuaki, una altra plataforma pionera en la distribució online, ha anat adoptant un model d’expansió internacional que ofereix continguts generalistes. El seu director, Josep Monleón ha presentat el model de Wuaki a la sessió, un model en ple creixement des que va ser adquirida per la multinacional japonesa Rakuten.

Al seu torn, Movistar +, presentada durant la sessió pel seu director de programació Manuel Aldana, és un bon exemple d’aquelles empreses no vinculades directament amb l’audiovisual, que recentment s’han incorporat al negoci no només de la distribució online sinó també de la creació de continguts propis. “El nostre repte és la visibilitat del contingut. L’important ja no és la quantitat de contingut que puguem oferir, sinó de quina manera el contingut encaixa amb les perspectives del consumidor.”

Finalment, el moderador Alex Bas (Diagonal TV) ha preguntat pel futur de les distribució online en relació amb els nous dispositius, i tots els ponents han estat d’acord que les smart tv tindran un paper central en el desenvolupament del sector. Per altra banda, Aldana (Movistar +) ha vaticinat que s’incorporaran noves empreses, i que els desembarcaments més recents, com els de HBO i Netflix, no seran els únics, “ja que les infraestructures pel que fa l’accés a Internet han millorat molt a Espanya”. Monleón (Wuaki), però, ha matisat que no totes les empreses actualment existents podran sobreviure al boom de la distribució online.

Compartir aquesta entrada
  • Compartir a Facebook
  • Compartir a Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Compartir a LinkedIn
  • Compartir per correu
https://www.clusteraudiovisual.cat/wp-content/uploads/2021/02/Distrionline-01-01-e1485863698639.jpg 380 1169 admin https://www.clusteraudiovisual.cat/wp-content/uploads/2023/01/LogoclusterAudiovisual-10anys.png admin2017-01-27 11:55:222017-01-27 11:55:22Distribució online. Noves estratègies, nous continguts, nous usuaris
0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Entrades recents

  • DALL·E 2, salt de qualitat en la generació automàtica d’imatges
  • Reaging automàtic de qualitat
  • El camí cap a la generació automàtica de productes audiovisuals es va escurçant
  • 13 empreses del Clúster incorporen el Valor Compartit als seus models de negoci
  • El Clúster, actor fonamental dins l’ISE, la fira audiovisual més important del món

Subscriu-te al butlletí

Entra
EL CLÚSTER AUDIOVISUAL REP EL SUPORT DE:
EL CLÚSTER AUDIOVISUAL FORMA PART DE:

Via Laietana 32-34 4ª planta . Barcelona 08003. Telf: 616663567

     

Bases legals  |   Política de privacitat

© 2020 Clúster Audiovisual de Catalunya

Web desenvolupat per La Saladeta

Jordi Mendieta, nou president del Clúster El Model Audiovisual Francès amb Xavier Lardoux
Scroll to top

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació aquí.

AcceptoNo acceptoMés informació

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refuseing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Other cookies

The following cookies are also needed - You can choose if you want to allow them:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Política de privacidad
Accept settingsHide notification onlyMés informació
Open Message Bar