Contingut publicat al butlletí Switch número 6 al juliol de 2022.

Cap a on va l’experiència audiovisual (segons Kantar)

Kantar acaba de publicar el seu estudi de tendències titulat The Future Viewing Experience.

Us deixem alguns titulars:

  • Les grans marques volen controlar el televisor: Sky, amb Sky Glass; Amazon, amb Amazon Fire TV Omni.
  • Moltes de les innovacions que han entusiasmat la indústria (televisió en 3D, pantalles corbes…) han fracassat perquè s’han centrat en allò que era tècnicament possible i no en allò que els espectadors realment volien.
  • Plataformes: menys subscripció i més publicitat. Conseqüències: més actors per repartir el pastís (males notícies per la TV en obert).
  • El creixement de les Smart TV obre noves possibilitats de publicitat personalitzada al televisor.
  • Arriba l’hora del product placement dinàmic i del comerç electrònic en directe. Descarregar.
La TDT podria estar en perill

El 2023, la Conferència Mundial de Radiocomunicacions decidirà si segueix reservant per a la televisió digital terrestre la banda de freqüències UHF (de 470 a 694 MHz) o la cedeix a altres usos.

De moment, 57 empreses de 18 països europeus han posat en marxa la campanya Salvem l’espectre per posar de manifest el perill que suposaria la restricció de les freqüències actuals de la TDT per a la creació i producció de continguts audiovisuals. Manifest.

Noves tècniques per al product placement digital

Amazon, la plataforma nord americana Peacock i altres empreses han presentat a la conferència IAB Newfronts de Nova York nous prototips d’eines que milloren les possibilitats de product placement en entorns digitals. Marketingbrew.