Article publicat al butlletí Switch número 5 al juny de 2022.

Projectant el futur

Barcelona és aquesta primavera l’aparador mundial de la innovació en les indústries creatives.

Els mapatges que van inaugurar l’ISE 2022 – a la Casa Batlló i a la plaça d’Espanya – i el que es farà a l’Hospital de Sant Pau a mitjans de juny en la inauguració de l’ISEA són tot un símbol de l’impuls que està experimentant la innovació en el sector audiovisual i de la cultura vinculada a la tecnologia.

Bon balanç de l’ISE 2022 i més stands reservats pel 2023. Però més enllà de la quantitat, importa:

  • El posicionament d’un bon nombre d’empreses catalanes al capdavant de les noves tendències audiovisuals.
  • Les complicitats que s’estan teixint entre l’ISE i la indústria audiovisual de Catalunya per donar resposta a la pregunta que es feia fa un dies Miquel Molina, director adjunt de La Vanguardia: “què pot fer la pròpia Barcelona perquè ISE sigui un revulsiu per al sector audiovisual, i per extensió, tecnocultural de la ciutat i del conjunt de Catalunya?”. La Vanguardia.
El maig, bones xifres

ISE 2022: 43.691 assistents únics de 151 països. 834 expositors en 48.000 metres quadrats.

Forta presència de la indústria catalana amb 10 empreses a l’stand del Clúster Audiovisual de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, 35 empreses a la zona de la Generalitat (aquí la llista, més Onionlab que va presentar una espectacular instal·lació immersiva) i 20 empreses que van participar en les xerrades organitzades pel Clúster.

Input 2022, la mostra anual dels formats més innovadors de les televisions públiques de tot el món, va reunir a 400 professionals de 59 televisions públiques procedents de 28 països.