Contingut publicat al butlletí Switch número 11 al juny de 2023.

Apple porta la realitat mixta a un altre nivell

L’esperada presentació de les ulleres de RV/RA d’Apple no ha defraudat. Feia molt de temps que Apple no llançava un aparell completament nou. Tindrà la mateixa transcendència que el seu dia van tenir l’Iphone o l’Ipad? Està per veure, però la qualitat de visió, les prestacions i l’ergonomia que incorporen les noves Vision Pro fa pensar que la Internet tridimensional és cada cop més a prop. Un altre nivell d’ulleres i un altre nivell de preu: 3500 dòlars. Vídeo.

La moda tira de la creativitat immersiva

Les marques de productes relacionats amb la moda són les més actives en exploració de la creativitat de les tecnologies immersives.

Nike aposta per la realitat augmentada i li dona resultats. Els últims experiments de la marca volen transformar la manera de comprar.

La Metaverse Fashion Week punxa. Els visitants únics han passat de 108.000 el 2022, a 26.000 aquest any.

Pull&Bear revoluciona la Gran Vía de Madrid. Show interactiu en realitat augmentada de la mà de Wildbytes.

Informe d’ACCIÓ sobre les tecnologies immersives a Catalunya

Acció analitza l’estat de la indústria de la realitat virtual, realitat augmentada i el metavers a Catalunya. Més informació.