Contingut publicat al butlletí Switch número 21 al febrer de 2025.
IA – Casos d’ús: nous exemples, noves tendències
La indústria audiovisual professional continua incorporant la IA als seus fluxos de treball. A l’ISE vam presentar alguns dels exemples més recents i representatius del que està passant.
- En publicitat, els anuncis del Land Rover Defender l’agència d’inversió eToro, o l’assistent d’Audi.
- No és estrictament audiovisual, però val la pena conèixer el bot conversacional de The Washington Post.
- El canal de continguts propis generats amb IA que incorpora el fabricant de televisors TCL.
- En animació, el curt Migration i el llargmetratge Where the Robots Grow.
- Animació en directe. Els Simpson a ESPN+ i Disney+ “jugant” un partit de la lliga de futbol americà.
Idees que se’n desprenen
- Algunes marques utilitzen la IA per guanyar notorietat, però d’altres comencen a experimentar amb assistents artificials realistes.
- La possibilitat de conversar amb les marques o els mitjans de comunicació obre noves vies d’interrelació i de consum de continguts.
- L’animació es consolida com el primer producte audiovisual que usa la IA de forma integral, per a produccions curtes, però també llargmetratges.
- Nous casos exemplifiquen com la IA pot alterar els temps habituals de l’audiovisual, per exemple, produint dibuixos animats en directe.Nous casos exemplifiquen com la IA pot alterar els temps habituals de l’audiovisual, per exemple, produint dibuixos animats en directe.
L’àudio, en el punt de mira
Els casos recents de més repercussió han estat els de The Brutalist i Emilia Pérez. Ambdues pel·lícules han fet un ús de la IA molt limitat, però l’impacte ha estat important, amb polèmica inclosa per les crítiques dels qui creuen que la IA compromet les seves opcions als Oscar.
Què hi van fer: Retocs de postproducció d’àudio.
- A The Brutalist van utilitzar l’eina Respeecher per afinar locucions en hongarès dels protagonistes. Hi ha entonacions i accents en hongarès que són difícils per a algú no nadiu. En un parell de seqüències en què els personatges d’Adrien Brody i Felicity Jones llegeixen unes cartes escrites en aquest idioma es va optar per clonar-los la veu i passar-la a l’hongarès. En total són uns 7 minuts clonats en una pel·lícula que dura 3 hores i mitja.
- A Emília Pérez es va utilitzar la mateixa eina per millorar el registre vocal de l’actriu Karla Sofía Gascón quan canta. Una opció era doblar-la, però al director li va semblar millor clonar la veu i ampliar artificialment la tessitura de l’actriu.
Eines – Els generadors de vídeo milloren la consistència el control, però encara els falta
Setmana a setmana, els generadors de vídeo amb IA van millorant prestacions. I fins i tot en surten de nous en un mercat que comença a estar saturat. Tots prometen depurar prestacions per millorar la consistència i la capacitat de control, l’assignatura pendent.
Així funcionen els millors generadors de vídeo. Caleb Ward de Curious Refuge analitza 7 eines que es troben al mercat o en fase de prellançament: Sora, Veo2, Runway, Luma, Minimax, Kling i Haiper. Vídeo.
- Seawed Apt, anuncia un nou generador de vídeo en (quasi) temps real. De moment, al laboratori.
- Frames, de Runway, nou model que millora la consistència d’estil i la possibilitat de crear un estil propi.
- Krea.ai incorpora noves funcionalitats per millorar la consistència.
- Hailuo AI (Xina), ha presentat T2V-01-Director, una nova eina que permet controlar els moviments de la càmera amb ordres parlades o prompts senzills.
- Kling AI Elements facilita la generació de vídeo a partir d’imatges estàtiques. Carregues les imatges que vols i l’eina genera una seqüència.
- Eddie AI és un generador creat per professionals de l’audiovisual. La principal novetat és que abans de generar res pots dialogar amb la plataforma per acotar el resultat final.