Contingut publicat al butlletí Switch número 3 al febrer de 2022.

2022, l’any de les ulleres

Realitat Augmentada

Es probable que aquest any es presentin les Apple Glasses. Tot i que no se’n coneixen els detalls, se sap que estan pensades per un ús quotidià, amb funcions de realitat augmentada, càmera de fotos i auriculars d’àudio, i dissenyades, és clar, amb l’estil de la casa.

Tot i el fracàs de les Googles Glasses el 2013, Google no tira la tovallola. Ara ha posat en marxa el projecte Iris per desenvolupar unes ulleres, de moment prototips, semblants a les d’esquí. La comercialització, però, es preveu pel 2024.

Altres marques no volen perdre posicions en un mercat que podria estar a punt d’esclatar. Aquí un resum de les últimes iniciatives.

Snap, propietaria de Snapchat, és una de les companyies que més hi aposta. Fa unes setmanes va presentar el model Spectacles 3, però no sembla que hagin convençut.

Realitat Virtual

Els cascos de realitat virtual també estan fent passes importants en prestacions i en disseny.

El Nadal passat s’han registrat a tot el món 2 milions de descàrregues de l’app necessària perquè funcionin les ulleres VR d’Oculus (propietat de Meta), un indicador de la popularitat del mecanisme amb el que Meta vol consolidar la seva aposta pel metavers. Meta també treballa en el projecte Cambria, que busca oferir una representació més realista i detallada del món.

Ulleres que val la pena tenir en compte: VIVE Flow, ja al mercat per 500 dòlars i Meganex de Shifthall / Panasonic, presentades al CES. Quines són les millors? Aquí una llista.

Lents “intel·ligents” de contacte

InWith ha anunciat que aquest any vol comercialitzar unes lents de contacte que permeten visió augmentada connectada a dispositius mòbils.

Mojo Vision, que ja va presentar les seves lents l’any passat, ha anunciat un nou impuls al seu producte i acords amb marques com Adidas.

Ulleres connectades

Una altra tendència és la de les ulleres connectades. Te les poses i tens una pantalla d’alta definició a pocs centímetres dels ulls. Per exemple, les TCL NXTWear Air presentades al CES permeten veure pel·lícules i continguts audiovisuals com si estiguéssim davant d’una pantalla de 140 polzades a 4 metres de distància.

Estem canviant d’interfície?

Kerry Murphy, fundador de The Fabricant, prediu que la tecnologia ens està allunyant de les pantalles tradicionals: “Un cop les ulleres tinguin un filtre AR, ja no necessitaré un ordinador portàtil… només una interfície virtual. Els ordinadors portàtils desapareixeran. Potser fins i tot els telèfons intel·ligents desapareguin”.

10 empreses que dominaran la realitat virtual

Deu empreses concentren la major activitat i projectes de realitat virtual. De Oculus VR (Meta) a Snap, passant per Google, Microsoft… En què estan treballant? Apple VR.

10 empreses que dominaran la realitat augmentada

La realitat augmentada es va obrint camí en indústries, serveis i aplicacions diverses. Quines són les 10 tendències principals? AVR journey.